• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Voortandwiel keerring gaat steeds kapot.

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 22 mei 2012 00:20

Beste forummers

Ik heb een tomos A35 met de volgende setup:

Cilinder: 70cc Parmakit + bromkop
Carburateur: 14.12 Dellorto SHA + Power1 powerfilter
Uitlaat: Technigas Next
Sproeier: 74
Vertanding: 26-22


Mijn keerring blijft kapot gaan, ik heb hem nu geloof ik al 10 keer vervangen in een half jaar, waaronder 3 keer met mn 70cc kit en alle andere keren met mijn standaard 50cc cilinder. Wat kan de oorzaak hiervan zijn? Word namelijk helemaal gek van al die olie op de vloer en op mijn achterwiel. Keeringen zijn altijd goed geplaatst, bestaan er geen sterkere keerringen voor bij het voortandwiel?

Alvast bedankt.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog


Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 22 mei 2012 09:02

Hier is al een keer eerder een vraag over geweest.
Toen bleek het een imitatie tandwiel op te zitten die net iets dunner is dan het origineel waardoor de keerring niet goed afdicht
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 22 mei 2012 09:06

Oke bedankt, ik ga binnenkort toch nieuwe kopen dus misschien zit er nu wel een imitatie op.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 22 mei 2012 13:41

Als je de keerring vervangt dan moet je eigenlijk ook het vulbuisje vervangen. Aan de binnenkant van de keering doe je vet, want anders vreet het vulbusje de keerring op. Aan de binnenkant van de vulbus doe je vleoibare pakking zodat deze goed afsluit op de as. Als je helemaal zeker wilt zijn kun je dan nog wat extra vloeibare pakking aan de zijkant van de keerring doen. Dit als een soort tweede beveiliging. Bij een imitaitetandwiel moet je een stukje rubber in een ring te knippen en tussen tandwiel en borgplaat te leggen waardoor de moer strakker kan worden aangedraaid.
Dikte van een imitatietandwiel kan idd dunner zijn dan een origineel van Tomos. Dat betekent dat de moer die het tandwiel vast moet draaien op de afstandsbus al tegen het hart van de vertanding aanloopt. Daarom kun je je tandwiel niet goed vastzetten (er blijft een kleine speling over) waar de olie doorheen kan komen. Stel de o-ring in het naaldlager is compleet weg, dan nog blijft de olie tussen lager, bus en tandwiel zitten als deze goed afsluiten.

Je kan dit beun oplossen door een stukje rubber in een ring te knippen en tussen tandwiel en borgplaat te leggen waardoor de moer strakker kan worden aangedraaid.
Let wel op dat bijna elk tandwiel dat je voor een Tomos koopt imitatie is. Het orgineel is zo duur dat bijne geen enkele brommerboer deze nog verkoopt.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.