Zo, even een crisisdagje gehad op het werk gister, vandaar dat ik geen update heb gegeven.
Bij deze:
Gisterochtend met sproeier 56 naar het werk gereden, en onderweg na een lekker lang stuk volgas op top (paar kilometer) met handschoenen aan (auw, heet!) de bougie eruit gedraaid:
Hij ziet er goed uit naar mijn idee (focus was echt even niet te doen helaas)
Loopt absoluut niet lekker, en ik snap echt niet dat ie met 54 beter liep (ondanks de wittige bougie).
starten (koud):
- zonder choke valt ie weg. ook met de huidige buitentemperaturen. dat kan niet de bedoeling zijn.
- met choke doet ie het re-de-lijk. de ene keer blijft ie draaien, de andere keer valt ie weg
1e versnelling (koud met choke reageert ongeveer hetzelfde als warm zonder choke):
- eerste dotje gas werkt, alsof de motor nog even door moet krijgen wat er aan de hand is
- na een halve tot 1 seconde houdt ie in, lijkt ie weg te vallen, maar als ik stug volhoud en de choke erop heb (of een warme motor) dan pakt ie het na een paar seconden (2-3) weer op en trekt ie langzaam door naar de top
- bij een koude motor schokt/sputtert er dan ook wat, ongeacht de choke
2e versnelling:
- na opschakelen met koude motor is de 2e versnelling poep- en poeptraag tot ~35km/u.
- na 35km/u draait ie koud (zonder choke) wat sputterend, warm of met choke redelijk normaal
- na aftemmen voor een bocht, ongeacht temperatuur, maar zonder choke, is opnieuw optrekken ook poeptraag
- optrekken met choke en warme motor is redelijk.
Op top (~55):
- mja, hij maakt wel veel geluid, maar ik ken 'm niet anders. Heb ook nooit op een goed afgestelde tomos gereden, dus ik kan niet herkennen wat daar mis is. Hij houdt in ieder geval niet in en sputtert ook niet.
Met choke is het minder erg en loopt ie ongeveer zoals ie met 54 liep als ie warm was.
Anyway, na nog wat meer rondzoekerij heb ik besloten vanmiddag even wat meer sproeiers te halen (58-60-62) om daar komend weekend eens mee te experimenteren.
Mede dankzij dit duidelijk opgestelde stukje FAQ:
viewtopic.php?f=53&t=8929