Ik heb een probleempje...
Laatst heb ik een Tomos (A35-HDA; snor) gekocht via een collega. Deze had wat opstartproblemen: de eerste halve minuut tot minuut stotterde hij (gas/geen gas/gas/etc.). Dus ben naar de plaatselijke brommerboer geweest met de vraag hoe dit te verhelpen. Daar werd me verteld dat het wel een bekend iets is bij de Tomos, maar dat ik het verbeteren kon met een nieuwe uitlaat en (grotere) sproeier, en een nieuwe bougie die wat uitgebogen zou moeten worden (hij zei ook dat de Tomos wat harder zou lopen). Het uitbuigen hebben ze daar zelf gedaan. Dus ik heb nu een standaard snel-uitlaat erop gezet, een sproeier 52 en een nieuwe (uitgebogen) bougie. De rest van de Tomos is voor de rest gewoon origineel.
Nu heb ik alles erop gezet, en de opstartproblemen zijn voor zover ik het uit heb kunnen testen idd verminderd. Alleen nu is het geval dat mijn Tomos langzamer is gaan rijden. De uitlaat knettert nu ook, en de Tomos houdt erg in nu bij 25 km/u. Ik heb de uitlaat er echt stevig opgedraaid, dus daar ligt het niet aan. De bougie is nu ook netjes koffiekleurig, alleen zit er op 1 punt wat zwart, en ook het lipje is aan de zijkant wat zwartig. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen waardoor hij harder gaat rijden?
Alvast bedankt!