Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? zie omschrijving
Wat is het probleem? zie omschrijving
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? zie omschrijvind
hoi allemaal!
ik heb een tomos s25 snor versie. ik heb er laatst een aantal dingen aan veranderd:
15mm spruitstuk
15/15 carb met sproeier 60
twv 26/26
standaard uitlaat brede bocht.
ik heb em eindelijk rijdend gekregen en ben em nu aan het afstellen. hij rijd nu ongeveer 45 km/u. dit is wel een mooie snelheid. alleen kan het natuurlijk altijd beter. maar het grootste probleem is het optrekken. ik heb net mijn gaasfilter er in gezet en het optrekken is al een stukje beter. maar nog steeds niet zoals ik het wil. nu las ik laatst dat je je ontsteking op bromstand kan zetten, helpt dit ook bij het optrekken of heeft het daar niet mee te maken? en ik las iets over koppelingveren inkorten, dat wil ik ook nog gaan proberen als mij dat zelf lukt.
ik weet dat je ook sneller opkan trekken door achter een groter tandwiel te zetten, maar mijn ketting past nu precies en als ik een andere tandwiel achter wil nemen moet ik een andere ketting halen en dan wil ik eigenlijk als laatste doen als het echt niet anders kan.
dus mijn vraag aan jullie is eigenlijk, wat zouden jullie doen met deze set up om me tomos wat sneller te laten optrekken en niet te veel topsnelheid te verliezen.
ik weet trouwens niet of ik het op het goede forum heb gezet, maar bij het forum .vet hard op trekken. daar kan ik niet in

bedankt alvast voor jullie reacties!
gr. Sander