Welke Tomos model heb je? A3B
Wat is het bouwjaar? onbekend
Sinds wanneer speelt dit probleem? 3 dagen
Wat is het probleem? wil niet stationair lopen (na vervangen bougie) en na 1 dag stilstaan ook niet meer starten
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nieuwe bougie en carterolie
Nou hier ben ik dan, baas klus met 0 verstand van brommers.
De werkplaatshandleiding heeft me al veel info verstrekt, maar nu loop ik vast.
De context: snor op de kop getikt, had 13 jaar stilgestaan. Toch deed ie t meteen (wel ff goed de kick erop gehad.) Overigens draaide ie ook prima stationair.
Toen de situatie hoopvol bleek, vloeistoffen gaan vervangen (carter en restje benzine die er nog inzat). Toen startte ie niet meer, dus brommerboer heeft er een nieuwe bougie ingedraaid. Dikke pret, want na 1x kicken deed ie t weer als een zonnetje, alleen stationair draaien deed ie niet. Na 1 nacht stilgestaan te hebben (dus de dag erna) wou hij niet meer starten. Het lijkt wel alsof ie m niet 'pakt', de kick geeft wel een prrrrr namelijk.
En nu: ik lees hier over stelschroeven (die dit type niet heeft? Of toch wel?) die het toerental kunnen verhogen/verlagen... of een sproeistuk dat niet goed werkt. Ik kan geen goede tekening op internet vinden die mij wegwijst maakt wat wát is. En dan nog iets... een choke? Ik weet wat het is, maar waar zou dat dan zitten?
Heel irritant allemaal, hij deed het gewoon leuk en nu is ie dood. Help, de stervende Tomos!
Ninja.