• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

cross tomos start moelijk en blaast lucht uit caberatuer

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
rickride
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2012 19:33
  • Citeer

Berichtdoor rickride » 11 okt 2013 21:30

Welke Tomos model heb je? cross tomos
Wat is het bouwjaar? -
Sinds wanneer speelt dit probleem? sinds de nieuwe cilinder,spruitstuk en caberatuer
Wat is het probleem? start pas na 20x kicken met vinger voor lucht inlaat. en loopt niet stationair.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? te veel om op tenoemen



hallo.
ik had als nieuw project een cross tomos te bouwen.
frame en alles af met mooi mooi lopend blokje.
maar er moest wel 70cc onder :P dus een kompleet setje gekocht voor puch gekocht dmp cilinder met hd kop en 15mm bing en natuurlijk alle pakkingen.
zelf een spruitstuk gemaakt. dus eerst proberen eerst mooi ingereden ( 2tankjes) . daarna kwamen de problemen kickstarter ging heel licht dus geen compressie wat bleekt voetpakking lek :shock: dus nieuwe pakkingen er in. nog steeds zelfde probleem aleen nu wel voldeonde compressie ook doe test gedaan geen lekken.
brommer heeft ook mooie blauwe vonk en bougie koffie bruin.
dus nu de vraag waarom zo vaak kicken met vinger er voor en loopt niet mooi stationair.

alvast bedankt

ps ik kon het bericht aleen in beginners forum plaatsen.
Bijlagen
CAM00274.jpg
CAM00278.jpg
cab,spruitstuk en cilinder
CAM00275.jpg
brommer zelf
Laatst gewijzigd door rickride op 12 okt 2013 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog


Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 11 okt 2013 23:32

Gebruik je de choke wel?

Waarom heb je eigenlijk niet gewoon een 65cc kit voor tomos gekocht?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

rickride
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2012 19:33
  • Citeer

Berichtdoor rickride » 12 okt 2013 12:53

ja maar de schoke sluit niet de toevoer kompleet af en dan start de brommer nog slechter.

ik las op het forum dat een puch cilinder net zo goed was. en deze kit was stukke goedkoper.
maar wat zou dan het verchil zijn tussen de 65 tomos cilinder of de 70cc puch cilinder?
Omhoog

buitertje
Vastgeroeste forummer
Berichten: 806
Lid geworden op: 07 aug 2011 19:00
Locatie: nieuw-weerdinge
  • Citeer

Berichtdoor buitertje » 12 okt 2013 13:01

heb je de zuiger goed gemonteerd? niet verkeerd om?

heb je met of zonder membraan?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

rickride
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2012 19:33
  • Citeer

Berichtdoor rickride » 12 okt 2013 17:26

jah zuiger zit goed om.

nee heeft geen membraam

ojah ik kwam net achter dat hij lucht blaast uit de lucht inlaat!!!
heeft dit er iets mee te maken?
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 12 okt 2013 19:22

ja maar de schoke sluit niet de toevoer kompleet af en dan start de brommer nog slechter.

ik las op het forum dat een puch cilinder net zo goed was. en deze kit was stukke goedkoper.
maar wat zou dan het verchil zijn tussen de 65 tomos cilinder of de 70cc puch cilinder?
Het verschil was dat de 65cc kitjes voor tomos altijd een membraam hebben, en van puch hebben alleen de duurdere cilinders een membraam. Membraam gestuurd heeft een betere gasreactie t.o.v zuiger gestuurde cilinders.

Maar de choke hoeft de toevoer niet compleet af te sluiten want dan krijgt hij geen lucht :roll: . Hij maakt de luchttoevoer kleiner zodat er meer benzine is en hij zo beter start. Dus als hij met choke nog slechter start is er iets niet goed aan je afstelling.
Al op valse lucht getest?
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 13 okt 2013 12:24

jah zuiger zit goed om.

nee heeft geen membraam

ojah ik kwam net achter dat hij lucht blaast uit de lucht inlaat!!!
heeft dit er iets mee te maken?
Geen membraan en lucht uit de inlaat? Wat voor zuiger zit erin? Waarschijnlijk eentje met een gat voor de inlaat/ sleuven. Aangezien je geen membraan hebt (wat ervoor zorgt dat de inlaat wordt afgesloten) kan dit wel eens de oorzak zijn. Bij membraanloze cilinders hoort een dicht model zuiger. Maar wat ik niet begrijp is dat je er eerst wel mee hebt gereden. Is er geen krukaskeerring lek? Dit ivm je opmerking over het licht kicken.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

rickride
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2012 19:33
  • Citeer

Berichtdoor rickride » 19 okt 2013 17:47

jah zuiger zit goed om.

nee heeft geen membraam

ojah ik kwam net achter dat hij lucht blaast uit de lucht inlaat!!!
heeft dit er iets mee te maken?
Geen membraan en lucht uit de inlaat? Wat voor zuiger zit erin? Waarschijnlijk eentje met een gat voor de inlaat/ sleuven. Aangezien je geen membraan hebt (wat ervoor zorgt dat de inlaat wordt afgesloten) kan dit wel eens de oorzak zijn. Bij membraanloze cilinders hoort een dicht model zuiger. Maar wat ik niet begrijp is dat je er eerst wel mee hebt gereden. Is er geen krukaskeerring lek? Dit ivm je opmerking over het licht kicken.
hallo
sorry voor het late reageren computer deed het niet...
maar ik heb de zuiger eruit gehaald en er zitten 4 gaten in is dit wat je bedoelt?
zo ja zou ik de zuiger er andersom in kunnen doen of moet ik een nieuwe zuiger kopen?

alvast bedankt

http://www.cityparts.nl/images/producti ... ccnika.jpg

in de url zie je hoe de zuiger er ongeveer eruit ziet (de 4 gaten)
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 19 okt 2013 18:06

Geen membraan en gaten in de zuiger, dat is geen goede combinatie. Je moet dus een dichte versie kopen. Omdraaien heeft geen nut, dan gaan de zuigerveren kapot lopen op de poorten in de cilinder.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

rickride
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2012 19:33
  • Citeer

Berichtdoor rickride » 26 okt 2013 17:48

Geen membraan en gaten in de zuiger, dat is geen goede combinatie. Je moet dus een dichte versie kopen. Omdraaien heeft geen nut, dan gaan de zuigerveren kapot lopen op de poorten in de cilinder.
ik ben op zoek gegaan naar die dichte zuiger maar ik kan er geen 1 vinden voor puch of tomos.
waar kan ik deze vinden dan?

ps heb wel een zundapp zuiger gevonden deze zijn wel dicht.
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 26 okt 2013 18:17

Van welk merk is die cilinder?
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog

rickride
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2012 19:33
  • Citeer

Berichtdoor rickride » 26 okt 2013 19:47

Van welk merk is die cilinder?
DMP en de zuiger van k-star
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 26 okt 2013 19:52

DMP en K-star is hetzelfde.

http://www.brommer-en-scooteronderdelen ... -70cc.html

Zuiger in die link is voor zuigergestuurde cilinders geloof ik.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog

rickride
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2012 19:33
  • Citeer

Berichtdoor rickride » 27 okt 2013 15:01

DMP en K-star is hetzelfde.

http://www.brommer-en-scooteronderdelen ... -70cc.html

Zuiger in die link is voor zuigergestuurde cilinders geloof ik.
ja maar dit is volgens mij de zelfde zuiger als ik nu heb .
met de 4 gaten maar volgens shadowranger was dit het probleem.

dus niet dicht.
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 27 okt 2013 16:05

Die vier kleine gaatjes zijn geloof ik geen inlaat poorten hoor. Denk dat shadow in de war was met de tomos inlaat sleuven op de zuigers.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 28 okt 2013 06:14

Denk t niet, waar dienen die gaatjes anders voor dan om extra mengsel in de cilinder te laten? Icm een membraan zal dit beter werken dan zonder
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

rickride
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2012 19:33
  • Citeer

Berichtdoor rickride » 30 okt 2013 18:26

Denk t niet, waar dienen die gaatjes anders voor dan om extra mengsel in de cilinder te laten? Icm een membraan zal dit beter werken dan zonder
maar er bestaan volgens mij geen dichte zuigers voor puch/tomos.
ik kan er namelijk geen een vinden niet op internet of bij een van de brommer boeren in de buurt.
ik heb dus een dichte zuiger van een zundapp gekocht zelfde maat maar is iets te lang dus past niet.
maar als jij der een dichte kan vinden zou ik dit graag horen.
ik probeer nu eerst eens met een nieuwe zuigerveer miss is deze versleten (ik denk het niet maar kan proberen voor die paar euro :P )
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 30 okt 2013 19:45

Ik wil niet lullig overkomen, maar deze cilinder uit je link is alleen geschikt voor Puch. Wat is de reden dat je deze hebt besteld en heb je de informatie bij het product wel gelezen?? Op cityparts is voor Tomos alleen de membraanversie te bestellen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

rickride
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2012 19:33
  • Citeer

Berichtdoor rickride » 30 okt 2013 20:01

Ik wil niet lullig overkomen, maar deze cilinder uit je link is alleen geschikt voor Puch. Wat is de reden dat je deze hebt besteld en heb je de informatie bij het product wel gelezen?? Op cityparts is voor Tomos alleen de membraanversie te bestellen.
nee de cilinder uit de link was een voorbeeld voor de 4-gaten....
ik heb een kitje gekocht op jarnospuchshop omdat deze aardig goedkoop was en op het forum las dat een puch cilinder ook gewoon op tomos kon.
jah maar er stond niet veel info bij aleen wat er in zit.

hier de url van de goede site
http://www.jarnos-puch-shop.nl/index.ph ... 22&lang=NL
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 30 okt 2013 20:28

Blijft nog steeds dat ergens een probleem is met deze cilinder. Als ik overigens naar de afbeelding kijk lijkt het wel of de inlaat wel degelijk voorzien moet zijn van een inlaatmembraan. Verder weet ik niet of je deze compleet zo hebt gekocht incl. pakkingen. Misschien zit daar wel een probleem dat de delen niet goed op elkaar aansluiten. Verder wet ik uit ervaring dat Puch zuigers (die ook verkocht worden als Tomos zuigers) net even anders zijn (langer hemd, gat van de pistonpen net even op een andere hoogte) waardoor bepaalde poorten open gaan terwijl deze op de juiste brommer gesloten blijven. Het is dus goed mogelijk dat de gaatjes net voor de inlaat terecht komen op jouw Tomos, terwijl deze op een Puch net niet opengaat.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beun_piraat1, Bing [Bot] en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.