aangezien ik geen peugeot forum heb kunnen vinden probeer ik het hier.
ik heb van mijn ouders een 30 jaar oude peugeot 103s gekregen, heeft altijd binnen gestaan, met maar 7000 km op de teller, in prima staat. ( en hij rijdt heerlijk)
vordat ik hem kreeg heeft mijn vader er diverse dingen aan vernieuwd: bougie, carberateur, keerringen, pakkingen, v-snaar, condensator en de zuigerveren.
nu heeft hij er wel bij gezegd dat er een rottigheidje in zit. nou en daar kwam ik dus achter van de week.
Hij slaat onder het rijden af. ik heb hem daarna nog 2 keer proberen te starten, en hij startte wel, maar sloeg daarna net zo hard weer af. en hij wil nu dus niet meer starten.
nu zegt mijn vader, ja dat is dat rottigheidje dat had ik ook, en toen heeft hij dus al die dingen vervangen.
Nu hoop ik eigenlijk dat jullie weten wat het precies is, zodat ik niet alles hoef te vervangen of ermee naar een reparateur hoef. ( zelf ben ik een ontzettende brommer leek, was allang blij dat ie reed!)
oja, ik had onderweg hulp gehad van 2 jongens en die hebben de bougie nagekeken, die is het dus niet want die vonkt als een gek. ( hij lijkt wel niet te willen ontsteken)
Alvast bedankt!