• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos - droevig

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
wquatan
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wquatan » 16 mar 2014 01:41

Welke Tomos model heb je? n/a
Wat is het bouwjaar? n/a
Sinds wanneer speelt dit probleem? ...
Wat is het probleem? ...
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? ...

Geruime tijd wil ik mij een Tomos aanschaffen, maar kunnen ... dat is een andere zaak.

Eerst en vooral zijn de modellen verkrijgbaar volgens de Nederlandse / Belgische / Franse websites verschillend, waarbij net die modellen / uitvoeringen waar ik interesse in heb in Belgie niet te verkrijgen zijn.

Of een "Nederlandse" "Franse" in Belgie mag rondrijden, geen idee.
Vragen per mail hierover en over de gamma-verschillen bij Tomos worden steevast NIET beantwoord, ze willen blijkbaar gewoonweg niet verkopen.
Ook info waar ik alle modellen kan "zien" (en dan bedoel ik niet op papier of op het scherm), geen antwoord. Voor alle duidelijkheid, een aantal zaken op de dealerlijst bezocht ik al, maar het weze duidelijk, ofwel zijn ze geen dealer meer, ofwel hebben ze niets staan.
Vragen waarom op de Franse site het meest technische gegevens (zoals verbruik) vermeld worden, op de Belgische het minst, geen antwoord.

Het is oh zo jammer dat de Peugeot Vogue niet met een oliepomp verkrijgbaar is, dan had ik er al 100 keer één gekocht, zeker als ik nu ook lees over de produktie-problemen in Turkije.

Al bij al .... een meer dan frustrerende en droevige zaak

dingiedong
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor dingiedong » 16 mar 2014 11:25

Ik zou voor die Peugeot gaan als het een goed onderhouden exemplaar is...hier in nederland is het een Peugeot Fox

reden: geen ketting en tandwielen maar een vario die volledig afgesloten zit van straatvuil...Dit scheelt veel onderhoud.
helaas zijn ze nieuw niet meer te krijgen en al helemaal niet meer als 45km/h

Zelf mengen is echt niet lastig of moeilijk...mengsmering is hier vrijwel niet meer te krijgen zonder naar de andere kant van de stad te moeten rijden. dus meng ik ook zelf met een 5 liter Jerrycan 100cc tweetakt olie erbij 5 liter euro95 erin schudden en klaar.

wquatan
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wquatan » 16 mar 2014 11:46

Deze is in België nog altijd verkrijgbaar :
http://www.peugeotscooters.be/nl/vogue-27.htm

Die heeft wel zichtbare kettingen / tandwielen
Of hij in Klasse B (45km) te krijgen is, staat er niet echt bij

Wat dat mengen betreft, dat weet ik, maar nadeel is dat je niet zomaar onderweg kunt bijtanken

dingiedong
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor dingiedong » 16 mar 2014 12:28

leuk ding!

Dan heb ik het verkeerd gelezen sorry... Hier in nederland niet leverbaar doet me denken aan een 103 die ik zelf heb gehad ;)

Ik heb fietstassen op mijn Tomos...bij lange ritten gaat er een jerrycan en olie mee probleem opgelost ;)

Leuk ding...als ie hier te koop was en als 45km had ik er zeker een gehad!
Ik rij ook een Motobecane AV50L (Mobylette)

Borcheld11
Diehard
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 17 mar 2014 17:24

Welke Tomos model heb je? n/a
Wat is het bouwjaar? n/a
Sinds wanneer speelt dit probleem? ...
Wat is het probleem? ...
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? ...

Geruime tijd wil ik mij een Tomos aanschaffen, maar kunnen ... dat is een andere zaak.

Eerst en vooral zijn de modellen verkrijgbaar volgens de Nederlandse / Belgische / Franse websites verschillend, waarbij net die modellen / uitvoeringen waar ik interesse in heb in Belgie niet te verkrijgen zijn.

Of een "Nederlandse" "Franse" in Belgie mag rondrijden, geen idee.
Vragen per mail hierover en over de gamma-verschillen bij Tomos worden steevast NIET beantwoord, ze willen blijkbaar gewoonweg niet verkopen.
Ook info waar ik alle modellen kan "zien" (en dan bedoel ik niet op papier of op het scherm), geen antwoord. Voor alle duidelijkheid, een aantal zaken op de dealerlijst bezocht ik al, maar het weze duidelijk, ofwel zijn ze geen dealer meer, ofwel hebben ze niets staan.
Vragen waarom op de Franse site het meest technische gegevens (zoals verbruik) vermeld worden, op de Belgische het minst, geen antwoord.

Het is oh zo jammer dat de Peugeot Vogue niet met een oliepomp verkrijgbaar is, dan had ik er al 100 keer één gekocht, zeker als ik nu ook lees over de produktie-problemen in Turkije.

Al bij al .... een meer dan frustrerende en droevige zaak
Dit kan wel, heet invoeren dacht ik. zelfde verhaal als met auto´s. Brommers met Geel kenteken in Nederland is 45 km/u en met blauw kenteken is 25 km/u uitvoering. Voor invoeren van brommer van Nederland naar België moet je eerst even bellen naar de instantie in België die de kentekens regelt enzo...(in Nederland is dat de RDW) voor wat er allemaal nodig is om dat voor elkaar te krijgen. (bevoorbeeld :Hoe uitschrijven en inschrijven,kentekenpapieren overzetten en dergelijke) Succes :wink:
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki