• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Komt niet op toeren en slaat af

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
tomoshenk
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2014 16:12

Berichtdoor tomoshenk » 05 apr 2014 16:34

Welke Tomos model heb je? S25/A35
Wat is het bouwjaar? Niet bekend
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds plaatsing nieuwe onderdelen
Wat is het probleem? Loopt heel eventjes en slaat dan af.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Cilinder, cilinderkop, zuiger, membraam, snoruitlaat.

Ik heb mijn cilinder en cilinderkop (snorkop) vervangen, tevens de zuiger (dichte), membraam voor een a35 en een uitlaat voor een snor geplaatst. Start goed, maar heel heel eventjes, komt niet op toeren en slaat dan af. Carburateur niet uiteen geweest.
Kan iemand mij helpen aub.
Omhoog


Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00

Berichtdoor freak » 05 apr 2014 16:42

als ik het goed lees, heb je een s25 snor en je hebt er een cilinder en kop en membraam op gezet van een a35???dan zou je er ook een carb van een a35 op moeten zetten, want hij krijgt nu te weinig benzine.
als je start en geeft geen gas, hoelang blijft hij dan door lopen???
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website

Berichtdoor Borcheld11 » 05 apr 2014 21:50

als ik het goed lees, heb je een s25 snor en je hebt er een cilinder en kop en membraam op gezet van een a35???dan zou je er ook een carb van een a35 op moeten zetten, want hij krijgt nu te weinig benzine.
als je start en geeft geen gas, hoelang blijft hij dan door lopen???
Waarom zou hij een carb van een A35 erop moeten plaatsen? hoog uit de sproeier moet aanpassen als de benzine/lucht verhouding niet meer klopt. trouwens welke uitlaat had je er eerder erop zitten?
Ik denk dat benzine/lucht verhouding niet meer klopt en/of je valse lucht hebt.
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

tomoshenk
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2014 16:12

Berichtdoor tomoshenk » 07 apr 2014 10:04

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb een 14/9 cab erop zitten met een 50 sproeier en er zat een rechte uitlaat onder.
Soms loopt hij 5 sec komt niet op toeren en slaat af.
AUB hulp graag.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 07 apr 2014 19:11

Heb je al eens gekeken of je valse lucht hebt bij de zaagsnede achter de bevestiging op het spruitstuk van de carburateur? Vaak zit daar het probleem als dit niet goed afdicht. Ik heb een tip voor iedereen die een kunststof bus hebben met kraag: Zaag die kraag eraf en zorg dat de bus goed tot achterin de carburateur zit. Daarna monteren op het spruitstuk en waarschijnlijk gaat het dan al een stuk beter.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

tomoshenk
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2014 16:12

Berichtdoor tomoshenk » 09 apr 2014 08:29

Ga een sproeier van 52 monteren, had ik nog liggen en het spruitstuk dieper in de carb zetten, hoop dan dat het opgelost is.

Heb bovenstaande gedaan, zonder uitlaat blijft die langer lopen. Met uitlaat is het nog hetzelfde. Ik heb de oude cilinderkop nog, zal ik die als test er weer opdoen, is volgens mij een bromkop.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 10 apr 2014 07:08

zonder uitlaat blijft die langer lopen. Met uitlaat is het nog hetzelfde
Zou het kunnen dat de uitlaat gewoon dicht zit of iig de demper? Je zet bovenaan dat het een snoruitlaat betreft. Kijk eens naar de einddemper of alle doorgangen open zijn.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

tomoshenk
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2014 16:12

Berichtdoor tomoshenk » 15 apr 2014 08:27

Ik heb de uitlaat er af gehaald en het spruitstuk verder in de carb gedaan. Nu doet hij helemaal niets meer, maar het ruikt wel erg naar benzine. Misschien de carb nakijken.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 15 apr 2014 08:51

Klinkt mij nu meer als een elektrisch probleem. Carburateur reinigen is zowiezo goed als je dat nog niet hebt gedaan.

Check dan ook eens de verbinding tussen cdi en bougiedop. Het kan voorkomen dat door oxidatie of wegbranden (door de hoge voltages) van de contacten er slecht verbinding wordt gemaakt. Als je nog wat lengte hebt en de aansluitingen op de dop en cdi nog goed zijn, knip dan een stukje af te grootte van waarmee de kabel heeft vastgezeten en draai deze opnieuw vast in de cdi en dop.

Ook een verse bougie behoort tot de mogelijkheden.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

tomoshenk
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2014 16:12

Berichtdoor tomoshenk » 20 apr 2014 15:36

Het was inderdaad elektrisch. Stekertje op de bobine zat te los. Liep zonder uitlaat goed, na het monteren daarvan liep die eventjes, kwam niet op toeren en sloeg af. Uitlaat schoonmaken, denk ik.
Hoe doe je dat het beste?.
Kan het ook zijn dat ik een rechte uitlaat moet monteren.
Alvast bedankt voor je goede feedback.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 22 apr 2014 00:26

Demper uit het uiteinde halen en alle koolresten wegkrabben. Vergeet ook de overgangen en gaatjes van het pijpje niet. Verder kun je met een kunststof hamer wat kloppen op de buitenkant van de uitlaat en dan nog meer resten eruit schudden.

Maar als je toch een andere gaat monteren..
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

tomoshenk
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2014 16:12

Berichtdoor tomoshenk » 27 apr 2014 10:20

De uitlaat was schoon.
Kan het zijn dat de ontsteking niet op tijd staat. Het is een s25 ontsteking, dus zonder snor of brom stand.Ik heb daar niets aan gedaan. Is deze af te stellen?.
Maar in ieder geval er komt geen startgeluid uit het blok.
Bij voorbaat dank.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 28 apr 2014 19:15

Wat noem jij een S25 ontsteking? Contactpunten of electronisch? 4 of 2 spoels?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

tomoshenk
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2014 16:12

Berichtdoor tomoshenk » 29 apr 2014 08:57

Elektronisch en 4 spoelen.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 29 apr 2014 12:42

Toevallig ook een verdikking aan de zijkant van het vliegwiel en een zwart kastje aan de buitenkant daarvan? Dan heb je een pick-up unit versie en die kun je niet afstellen.

Of anders heb je een verkeerd carter, zonder streepjes die voor de voorgenoemde ontsteking is of een oud type contactpunten.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Maarten-Jan
Tomosforummer
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 feb 2014 14:51

Berichtdoor Maarten-Jan » 02 mei 2014 00:09

elekronische vierspoels kun je toch ook gewoon afstellen ? Als het goed is staan er 2 streepjes op je grondplaat, als je nog niets hebt veranderd zal die nog op snorstand staan en kun je hem op brom zetten.

Kleine moeite om even te kijken toch ?
Omhoog

tomoshenk
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2014 16:12

Berichtdoor tomoshenk » 02 mei 2014 08:35

Er staan geen twee streepjes op de grondplaat, waar de ontsteking op gemonteerd is en ook geen verdikking met een zwart kastje.
Kan het zijn dat de sigmenten van de koppeling te ver zijn afgesleten en dat die daar door niet goed pakt en niet op toeren komt en afslaat.
Omhoog

Maarten-Jan
Tomosforummer
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 feb 2014 14:51

Berichtdoor Maarten-Jan » 03 mei 2014 01:13

Hmm, vreemd dat heb ik nog nooit gezien.
Zeker weten ook geen contactpunten ?

Loopt je benzine wel lekker door ? Als dat niet lekker doorloopt zuig je je vlotter leeg en eenmaal leeg zal hij uitvallen.
Omhoog

tomoshenk
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2014 16:12

Berichtdoor tomoshenk » 05 mei 2014 09:11

Ja, contactpunten zijn er wel. Volgens mij loopt de benzine wel door. Dus ik weet het niet meer.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 05 mei 2014 12:50

Wat is het nou, 4-spoels electronisch of contactpunten ontsteking. Je weet het volgens mij ook niet zeker. Maak eens een foto van je ontsteking.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fons716 en 30 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.