Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds een paar dagen (aanschaf)
Wat is het probleem? De tomos trekt heel slecht op en komt niet boven 30-35 op een heuvel, slaat af en toe tijdens het optrekken af
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Olie bijgevuld
Welke Tomos model heb je? Revival TS
Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds een paar dagen (aanschaf)
Wat is het probleem? De tomos trekt heel slecht op en komt niet boven 30-35 op een heuvel, slaat af en toe tijdens het optrekken af
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Olie bijgevuld
Beste tomosliefhebbers,
Ik heb recentelijk voor een boterzacht prijsje een tomos revival TS gekocht. Nu ben ik van plan om hem om hem te reviseren en als hij dan nog niet snel genoeg gaat opvoeren (vooral acceleratie). Ik moet even zeggen dat ik een complete leek ben met brommers en dat dit zelfs mijn eerste brommer is. Als ik dus domme dingen begin uit te kramen heb dan een beetje geduld met mij :p Ik heb de tomos rijdend gekocht met alleen een dode accu. Toen ik ermee naar huis reed merkte ik al dat de acceleratie belabberd was. Nu wist ik dat deze type tomos ook niet echt een snelheidsduivel was maar dit was wel heel traag. Heuvelopwaarts is 30km/u max. Hij komt dus ook niet goed op toeren, en het schakelen gaat ook niet goed. Ik heb zelf alleen wat olie in het reservoir gedaan. Ik ben van plan om een aantal onderdelen te vervangen met wat snellerevarianten. Ik heb al een beetje geprobeerd met het luchttoevoer en dat lijkt niet veel te helpen. Weten jullie misschien wat er aam de hand is en hoe ik dat kan verhelpen/welke onderdelen er moeten worden vervangen. Alsjeblieft in lekentaal

Bedankt!