hij loopt maar 25 a 30? Staat je ontsteking op bromstand? Spruitstuk en luchtfilter ontgrenst? Std snel uitlaat. Dan zou die veel harder moeten gaanHey allemaal,
Het zoveelste topic van mij, ja ik weet het, haha.
Vandaag heb ik een tijdje lopen sleutelen om mijn 2e Tomos wat op te knappen. Zoals in het andere topic al staat had ik last van een loszittende gashendel, ik kon hem een beetje bewegen en het voelde wat gammel aan. Ik heb aan wat schroefjes gedraaid en heb er verder niet echt naar gekeken. Vanmiddag heb ik de carburateur losgehaald, schoongemaakt en er weer opgezet. Ik kwam erachter dat er een 16/16 carb op zit met een 66 sproeier. Dit vind ik toch wat vreemd aangezien hij niet harder dan 25 á 30 gaat. Uitlaat e.d. zijn standaard. Maar goed
Dan nu het probleem waarom ik dit topic startte: Nadat ik alles weer in elkaar had gezet wilde ik hem natuurlijk even starten om te kijken hoe hij het nu deed. Tot mijn verbazing reed hij direct bijna vol gas weg. Ik kon de remmen gelukkig nog wel indrukken om er vervolgens zelf op te springen. Gelukkig was de straat leeg haha, het was wel een komische situatie. Nu weet ik niet zeker hoe het probleem is ontstaan omdat ik aan de stelschroefjes van de gaskabel heb gezeten maar ik heb ook aan de gasschuif gezeten.
Ik heb van alles geprobeerd om te kijken hoe dit komt. Ik heb de gasschuif er opnieuw ingezet om te controleren of dat veertje goed zat, ik heb aan de stationairschroef gedraaid, ik heb gekeken of de gaskabel nog goed in het gashendel zat en ik heb aan die stelschroefjes gedraaid. Nu moet ik zeggen dat ik niet precies weet hoe die stelschroefjes werken dus ik heb daar maar gewoon wat aangekloot. Niets leek het probleem minder te maken..
Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Kan het wellicht ook met de koppeling temaken hebben aangezien ik het vraagtekenveertje waarschijnlijk ook moet vervangen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Bij voorbaat dank!
Bedankt voor de tip, dit zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Ik zal binnenkort eens kijken!Timmy
Waarschijnlijk heb je aan de lange stelbout bij de gashendel gedraaid.
Dat is degene waar je gaskabel doorheen gaat voordat hij in de 'gashendel' komt.
Daarmee kun je hem idd 'automatisch' laten rijden.
Draai die even naar binnen of buiten en dan moet er verschil zijn.
Ontsteking weet ik niethij loopt maar 25 a 30? Staat je ontsteking op bromstand? Spruitstuk en luchtfilter ontgrenst? Std snel uitlaat. Dan zou die veel harder moeten gaan
Had Bruno het toch bij het rechte eind![]()
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten