• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

start problemen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
46 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 26 jun 2016 13:12

zit met een probleem , heb mijn blok vervangen , tandwielen en nieuwe ketting maar als ik me contact aan zet wil mijn kickstarter niet n beweging komen , mijn achterwiel draait gewoon , ik heb een vonk met de bougie en als ik de bougie eruit haalt zit er wel beweging in de kickstarter maar met de bougie erin helemaal niks , ja met heel veel kracht maar ben dan bang dat ik heel me kickstart en de rest aan bonken trapt , wat zou dit kunnen zijn

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 jun 2016 13:56

Bougie er uit is normaal/ goed en bougie er in niet? Dan zou je denken dat de zuiger tegen de bougie komt, heb je wel goede bougie er in?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 26 jun 2016 14:25

hallo ik heb het geprobeerd met twee verschillende een BOSCH W7AC en een BOSCH W5AC hoop dat de bougie het probleem is , heb weinig zin om weer alles open te trekken thx

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 jun 2016 15:48

Dat zal het dan wel niet zijn, nix mis met die bougies, kwa lengte iig.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 26 jun 2016 16:01

dat dacht ik ook al want heb wel een vonk maar snap er geen reet meer van , zonder bougie in de kop beweegt de kickstartpedaal en draait me wiel en met bougie erin geen beweging in te krijgen echt mij een raadsel en had gehoopt dat ie eindelijk weer zou gaan rijden heb hem hard nodig , ben bang dat ie weer naar de bromboer moet , 5 kilometer lopen met dat pokkeding en waarschijnlijk een torenhoge rekening

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 26 jun 2016 16:19

Ik kan me ook niet voorstellen dat ie zo achterlijk veel compressie heeft. Misschien ben je te bang om goed kracht te zetten? "Te verwend" met je vorige blok die aanmerkelijk minder compressie had
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 26 jun 2016 18:27

misschien wel maar ben als de dood dat ik het hele zooitje verziekt , mezelf kennende , vroeg me ook af of de kickstarveer wel goed zit maar dan zou ik ook niet de kickstart kunnen gebruiken als er geen bougie op de kop zit

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 27 jun 2016 10:10

Kom er nu eerst is achter of je uberhaupt een probleem hebt. Niemand daar in de buurt die weet hoe het hoort te voelen?

O no, red pilled...

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 27 jun 2016 17:20

ik ben al jaren op zoek naar iemand in de buurt maar bben daar mee gestopt kijk van de week wel weer is ff heb nu de tijd er niet voor en ook ff geen zin

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 27 jun 2016 18:26

maar komt dat vaker voor dat je hem haast niet op een normale manier door de compressie krijgt en klopt het dat ik zonder compressie de kickstarter bijna helemaal rond kan draaien
voor zover bedankt weer beste mensen

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 27 jun 2016 21:06

Na even... googlen... vond ik een paar gelijkende topics, niet met hele duidelijke antwoorden maar wel aanwijzingen denk ik.

Of je bougie komt tegen de zuiger aan, redelijk eenvoudig te checken of er zit iets niet lekker onder je rechter carterkap waardoor de boel onder belasting gaat wringen en zonder belasting niet/ minder.

Of je hebt geen probleem maar denkt er een te hebben maar dat lijkt me sterk :)

O no, red pilled...

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 27 jun 2016 21:37

1 ik weet niet op wat je hebt gegoogled maar dat hoor ik graag van je 2 wat zou de reden kunnen zijn dat de bougie eventueel tegen de zuiger aan komt 3 iets mis onder de rechterkap betwijfel ik blok is helemaal gereviseerd en wat het laatste betreft daar kan je wel is gelijk in hebben hahahaha

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 27 jun 2016 22:01

Moe'k nou ook nog google les gaan geven...

reden is niet belangrijk voor nu, vaststellen of het zo is wel. Bougie er ff halverwege indraaien en je weet het.

Gereviseerd blok, door wie, piet beun? Zegt me nix.

O no, red pilled...

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 27 jun 2016 22:34

piet beun kan ik niet familie van beun de haas misschien , zal eerdaags is kijken met die bougie en anders toch maar is die kickstartver nakijken want dat je de kickstartpedaal zo´n beetje klokkie rond kan draaien is volgens mij ook geen zuivere koffie

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 27 jun 2016 22:46

Handen uit de mouwen :)

O no, red pilled...

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 28 jun 2016 18:31

nou de bougie is het niet , kom ook door de compressie heen toch kwestie van iets meer kracht maar voor de rest doet ie het nog voor geen meter grrrrrrrrrrr krijg er de kriebels van

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 28 jun 2016 20:26

Misschien moet je de verkoper van dit 'gereviseerde' blok dan is contacteren of is dat niet meer mogelijk?

O no, red pilled...

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 28 jun 2016 20:38

of ik moet de bedrading nog is helemaal napluizen , kan best dat ik iets niet goed heb aangesloten bobine , spanningsregelaar , startmotor vraag me alleen af is die echt nodig gebruik geen e-start , heb welliswaar een vonk maar die is minimaal

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 28 jun 2016 20:53

Je hebt er wel een talent voor dingen ingewikkelder te maken dan ze zijn Flog :)

Wat heeft die startmotor er nu mee te maken? (nix)

(stel je een fiets voor met een dynamo, je gebruikt led lampies en de dynamo heb je dus nooit op je wiel, kan je de dynamo dan weg halen zonder nare gevolgen? uiteraard, scheelt je nog weer wat gewicht ook, minimaal, maar toch :))

De vraag is nu, heb je wel of geen mechanisch probleem? (dat lijk je te beweren nl) Ben je daar uit en hij doet het nog niet verder kijken.

Wat is minimaal, ik vond mijn vonk ook niet je van dat maar schijnbaar prima want loopt er goed op.

1 ding tegelijk en dan moet je er toch komen al lijk je wat 'overwelmed' bij gebrek aan nederlands woord.

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 28 jun 2016 21:04

Die elektra kunne we ook wel uitsluiten trouwens, vertel eens welke draden er uit je blok komen (dus vanuit de ontsteking) Alleen geel en zwart of?

O no, red pilled...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
46 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki