• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

welke maat sproeier ongeveer?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
mathijshaertel
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 feb 2012 23:17
  • Citeer

Berichtdoor mathijshaertel » 27 jul 2016 14:32

hey,

vorige week reed ik van mijn werk naar huis en merkte ik ineens dat mijn brommer een stuk sneller begon te rijden. Daarna na een paar honderd meter viel hij uit. Na een paar keer kicken reed hij weer, maar weer een stuk sneller als normaal. Nu kwam ik er dus achter dat mijn benzine bijna op was en dat mijn brommer daardoor waarschijnlijk minder benzine kreeg dus harder ging rijden. Normaal krijgt hij dus denk ik teveel benzine. Nu moet ik volgens mij een kleinere sproeier erin zetten, maar ik weet niet precies welke. Iemand een idee?

mijn brommer heeft de volgende opzet:
65cc airsal
dmp 65 cc cilinderkop
15/15 carburateur
15 mm spruitstuk
powerfilter
sproeier maat 62
standaard uitlaat (dit omdat hij anders te snel loopt en uitelkaar trilt)
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 27 jul 2016 15:39

Gewoon even proberen, 60 of 61 als je die kan krijgen om te beginnen?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

mathijshaertel
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 feb 2012 23:17
  • Citeer

Berichtdoor mathijshaertel » 28 jul 2016 12:57

Ik had maatje 54 nog liggen toevallig dus heb die geprobeerd. nu start hij heel moeilijk. hij start alleen met choke en valt daarna heel snel uit. Als ik hem eenmaal aan de praat heb en ik kan ermee rijden dan komt hij ook heel erg langzaam opgang. op een gegeven moment heb ik dan wel mijn snelheid te pakken die ik wil. ik ga wel ff een sproeiersetje halen en dan probeer ik 60.
Omhoog

mathijshaertel
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 feb 2012 23:17
  • Citeer

Berichtdoor mathijshaertel » 04 aug 2016 15:36

Met sproeier 60 en 58 loopt hij net weer wat beter, alleen dat probleem met opstarten is er nog steeds. Zonder choke start hij niet en met choke valt hij heel snel uit. Als ik dan de choke eraf haal meteen na het starten en ik geef vol gas dan valt hij ook uit. Als ik de choke vasthoud en half erop laat dan rijd hij wel goed aan, maar met de choke half vasthoudend valt niet te rijden. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 04 aug 2016 16:23

Begrijp ik nu goed dat je dit probleem al 4 jaar hebt?

Als alles verder goed is dan is ie dus te arm onderin en rijk bovenin en als ik het goed begrijp is het een snor.

Lijkt me gewoon een hele lastige combinatie zo alles bij elkaar.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

mathijshaertel
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 feb 2012 23:17
  • Citeer

Berichtdoor mathijshaertel » 04 aug 2016 16:50

Nee, dit probleem heb ik pas sinds 2 weken haha. Het is inderderdaad een snor type. Hoe bedoel je te arm onderin en te rijk bovenin?
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 04 aug 2016 16:55

Grappig dat je nu weer exact hetzelfde probleem hebt dan :)

http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.ph ... 52#p308052

Als je alleen met choke weg kunt rijden is ie te arm (choke maakt rijker) en hij rijdt beter op top met kleinere sproeier dus staat ie daar te rijk.

Toch?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

mathijshaertel
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 feb 2012 23:17
  • Citeer

Berichtdoor mathijshaertel » 04 aug 2016 18:12

Het probleem van nu ligt toch iets anders. Ik snap nu wat je bedoelt met te rijk en te arm haha, maar hoe ga ik dit oplossen XD. Het rare is dat ik dit probleem met sproeier maat 62 niet had, terwijl die dan eigenlijk nog meer benzine zou krijgen.
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 04 aug 2016 18:27

Het leek er op iig :)

Ik denk dat je het gewoon bij 62 moet houden dan. Dan maar ff minder snel (scheelde het veel?) Scheelt ook weer in de toeren die je maakt. Eventueel kan je nog is kijken naar een andere gasschuif (bijv uit een originele) om hem iets te verijken onderin (tenminste, in de tijd die het duurt om je gas open te draaien) maar of dat je gaat helpen in samenwerking met een kleinere sproeier dan 62, ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen.

We hebben het wel over een opgewarmde tomos he?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

mathijshaertel
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 feb 2012 23:17
  • Citeer

Berichtdoor mathijshaertel » 04 aug 2016 21:47

Ik denk dat het een km of 10 a 15 scheelt dat hij nu harder loopt, als hij rijd. als hij koud is dan doet hij het niet inderdaad, maar na 20x kicken en half starten voelt hij wel al warm aan en dan doet hij het nog steeds niet. Ik denk dat ik idd sproeier 62 er maar weer in ga zetten.
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 04 aug 2016 21:59

O, dat scheeld nog al een slok op een borrel. Misschien is een normaal luchtfilter gebruiken en mee experimenteren... als je daar zin in hebt. En er zeker van zijn dat alles goed is, valse lucht etc.

Aan de andere kant, dit: 'standaard uitlaat (dit omdat hij anders te snel loopt en uit elkaar trilt)' lijkt aan te geven dat je heel niet sneller wilt dus misschien maar gewoon zo laten dan :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.