ik ben sinds vandaag hier gekomen op het forum.
Morgen ga ik al wat dingen sleutelen aan mijn tweedehandse Tomos Youngster, vandaag gekocht..
Ketting zit te los, dus die moet afgesteld worden of schakels tussenuit gehaald worden.
Kick starter moet afgesteld worden, gelukkig door jullie forum weet ik hoe ik dat morgen moet doen.
Maar ik zit met een vraag, ik kon niet echt vol gas geven omdat de ketting te los zat dus dat vinden mijn tandwielen niet grappig. Er zit een sport uitlaat onder, waardoor hij toch pittig optrekt dan mijn vorige Tomos (paar jaar geleden maar ook Youngster).
Als ik gas geef, rustig want anders slaat de ketting over de tandwielen heen, dan schakelt hij naar zijn 2, kort daarna toch weer naar 1 en weer naar 2. Ik laat geen gas los waardoor hij terug schakelt maar dit doet hij uit zichzelf. Dit heb ik nog nooit zo meegemaakt, dus waar kan dit aan liggen?
Aan vraagtekenveertje of koppeling? Sommige dingen durf ik toch niet helemaal zelf te doen.. Maar wat kost dan zo iets als ik dit laat repareren?
Daarnaast heb ik een kilometerteller die wat van slag is, je ziet hem niet mooi in een stijgende lijn omhoog gaan qua snelheid, is deze dan kapot? De gemaakte kilometers zijn 2633 ongv. maar misschien klopt deze dan ook niet?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Groetjes, Tamara