• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Vermogensverlies

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
Michielhoge
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 apr 2016 08:24
  • Citeer

Berichtdoor Michielhoge » 31 aug 2016 17:09

Ik heb mijn brommer compleet laten schoonmaken door de brommerboer aangezien hij helemaal vol roest in de tank. De carb was ook vies maar alles is compleet schoon.
Hierdoor liep hij ook echt slecht, maar nu loopt die als een zonnetje!
Het enige probleem is ik gok met mijn setup dat die harder kan, want volgens de set-up tabel en andere forums zou t harder moeten gaan.

Mijn setup is nu
Airsall 50 cc
15mm spruitstuk
Bromkop
Std snel 22 mm bocht
15/15 dell
26/24 tand

En ik rijd op dit moment 40 op de teller. Hij trekt wel lekker door tot 30/35 maar naar de 40 duurt wel langer.

Wat is jullie mening over deze snelheid?
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 31 aug 2016 17:28

Dan zit er iets niet goed idd, brom compleet origineel gaat al zo'n 60 op de teller met standaard snel en beetje aangepast luchtfilter (A35 heb ik het dan over) Doe er een paar km af voor de 24 tands en je zou op 56 a 57 zitten.

Met zo'n setup zou dat toch wel wat rapper moeten kunnen gaan.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Michielhoge
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 apr 2016 08:24
  • Citeer

Berichtdoor Michielhoge » 31 aug 2016 17:40

Dan zit er iets niet goed idd, brom compleet origineel gaat al zo'n 60 op de teller met standaard snel en beetje aangepast luchtfilter (A35 heb ik het dan over) Doe er een paar km af voor de 24 tands en je zou op 56 a 57 zitten.

Met zo'n setup zou dat toch wel wat rapper moeten kunnen gaan.
standaard is het een snor sport'r a5, sorry voor niet vermelden!

Kan het komen door verkeerde uitlaat bij deze setup? Me brommerboer had het over 2 soorten std snel. een bromversie en een snorversie. De brom had een 26 mm bocht en een snor een 22 mm bocht, maar de brom werd niet meer gemaakt zei hij.
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 31 aug 2016 18:19

Het was een snor maar er is weinig snor meer aan toch, ontsteking misschien? Hoe ziet je luchtfilter er uit?

Ik ken 3 varianten die nu nog verkocht worden, standaard origineel, standaard snel en speedy. De 1ste 2 hebben allebei ongeveer dezelfde diamter (22mm) maar de een heeft een wat kortere bocht als de andere en de speedy was dacht ik 25mm. Zelfs met de langzaamste zou ie sneller moeten lopen als 40 lijkt me. (dat verschilt nu ook weer niet de wereld hoor)

Misschien kan je een foto doen van je uitlaat, zien wat het is.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Michielhoge
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 apr 2016 08:24
  • Citeer

Berichtdoor Michielhoge » 31 aug 2016 18:26

Het was een snor maar er is weinig snor meer aan toch, ontsteking misschien? Hoe ziet je luchtfilter er uit?

Ik ken 3 varianten die nu nog verkocht worden, standaard origineel, standaard snel en speedy. De 1ste 2 hebben allebei ongeveer dezelfde diamter (22mm) maar de een heeft een wat kortere bocht als de andere en de speedy was dacht ik 25mm. Zelfs met de langzaamste zou ie sneller moeten lopen als 40 lijkt me. (dat verschilt nu ook weer niet de wereld hoor)

Misschien kan je een foto doen van je uitlaat, zien wat het is.
nee inderdaad ik was al verbaasd dat dat eventueel zo'n wereld van verschil zou maken.
Ik kan op dit moment even geen foto maken, mijn luchtfilter is er 1 met zo'n sponsje.
Mijn ontsteking staat exact in het midden.

Ik herinner me nu dat ik een keertje de bougie niet goed heb gedaan en het schroefdraad klein beetje heb beschadigd.
Na een beetje pielen is het gelukt om hem er weer in te draaien aangezien het eerst niet lukte. Ik durf hem er nu niet uit te draaien om te kijken want bang dat die weer scheef gaat en hem er niet meer in mijn bromkop krijg.
Zou dit misschien kunnen zorgen voor vermogensverlies?
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 31 aug 2016 18:34

Mogelijk als ie lekt maar dat zal, als ik het zo lees wel meevallen (even deo op spuiten met stationair lopende motor)

Misschien is het gewoon een afstekwestie (?)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Michielhoge
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 apr 2016 08:24
  • Citeer

Berichtdoor Michielhoge » 31 aug 2016 18:40

Mogelijk als ie lekt maar dat zal, als ik het zo lees wel meevallen (even deo op spuiten met stationair lopende motor)

Misschien is het gewoon een afstekwestie (?)
De brommerboer heeft hem afgesteld, hij loopt stationair goed en trekt ook mooi door geen enkele hapering.
Of zegt dat helemaal niks?
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 31 aug 2016 18:59

Ja, dat zegt wel wat, dat je een fijn lopende fiets hebt. :)

Maar als er op zit wat jij zegt dat er op zit dan blijft het wat vreemd dat ie maar 40 loopt, da's alles. Nix mis mee voor een snor toch trouwens maar dat is weer een ander verhaal.

We wachten de uitlaat maar even af...
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Michielhoge
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 apr 2016 08:24
  • Citeer

Berichtdoor Michielhoge » 31 aug 2016 22:22

Ja, dat zegt wel wat, dat je een fijn lopende fiets hebt. :)

Maar als er op zit wat jij zegt dat er op zit dan blijft het wat vreemd dat ie maar 40 loopt, da's alles. Nix mis mee voor een snor toch trouwens maar dat is weer een ander verhaal.

We wachten de uitlaat maar even af...
Nee precies mooie snelheid, maar er zit meer pit in ;)

Ik zal morgenmiddag fotos posten van de uitlaat!
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.