• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Houdt in. Raar tril geluid dichtbij cilinder

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
12 berichten • Pagina 1 van 1
Gertjan300
Tomosforummer
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 nov 2016 13:31
Locatie: Molenend
  • Citeer

Berichtdoor Gertjan300 » 26 nov 2016 12:49

Hallo Allemaal.

Heb hier al eens eerder iets geplaatst over mijn tomos. Maar dit is een ander probleem.
Ik zou vanmorgen gas geven en was al halverwege mijn bestemming ik dacht van kan nog wel wat gas bij.
Op eens hield die in en ging die niet meer harder dan misschien 15 of 20

Nog een ander probleem is een vreemd tril geluid. Echt een schaars tril geluid komt dichtbij de cilinder vandaan.
Daarom post ik hier ook een filmpje waar je dat geluid redelijk goed hoort. En waar je ook ziet dat de tomos inhoudt

Nu is mijn vraag

Wat is dat vreemde schaarse tril geluid dichtbij het cilinder vandaan=

Waarom houdt mijn tomos in als je meer gas wilt geven?

Ik heb een gevoel dat als je gas wilt geven dat het blok er te los onder ligt en dat het ketting te veel kracht wil zetten. En dat er dan wat met het ketting gebeurt. Omdat dat zo lijkt maar ik zou graag jullie antwoorden willen!

Er zit net een nieuw ketting op en nieuwe tandwielen voor en achter
Weet niet of dat er iets te maken mee heeft.

Ik hoop hierbij voldoende uitleg hebben te gegeven
Hier het filmpje!


Link
https://www.youtube.com/watch?v=D25z6J-J2uY[/youtube]

En anders hierbij de link https://www.youtube.com/watch?v=D25z6J-J2uY


Tomos A35, 4 Liter

Groeten
Gertjan de vries
viagra gГ©nГ©rique sans ordonnance au maroc www.viagrasansordonnancefr.com
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 nov 2016 23:59

Lijkt wel of de zuiger tegen de kop tikt?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gertjan300
Tomosforummer
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 nov 2016 13:31
Locatie: Molenend
  • Citeer

Berichtdoor Gertjan300 » 27 nov 2016 00:49

Ik zal morgen even kijken
Alvast bedankt voor je reactie
viagra gГ©nГ©rique sans ordonnance au maroc www.viagrasansordonnancefr.com
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 27 nov 2016 05:09

Lijkt idd uit de cilinder te komen, al is zo'n filmpje niet echt waarheidsgetrouw om een juiste diagnose te stellen. Overigens hoeft het tikken wat je hoort geen probleem te zijn (zuigerveren hoor je altijd wel). Als je een koptikker hebt kun je dit zien aan de bovenzijde van de zuiger.

Vwb je opmerkingen hierboven, je geeft aan nieuwe ketting en tandwielen te hebben gemonteerd. Kan het zijn dat, gezien de snelheidsbeperking, dat het voorste kettingwiel over de as heen gaat (uitgesleten hart) omdat deze niet strak genoeg aangedraaid heeft gezeten? Dit vanwege trillingen bij gasgeven.

Blijkbaar draait de motor nog wel stationair, maar het inhouden kan toch duiden op een drukverlies vanwege een defect aan de krukaskeerring(en)

Wat is trouwens je setup, want die heb je niet vermeld.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gertjan300
Tomosforummer
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 nov 2016 13:31
Locatie: Molenend
  • Citeer

Berichtdoor Gertjan300 » 27 nov 2016 19:37

Vandaag heb ik alleen de kop van de cilinder eraf gehad.
Had niet bepaald veel tijd om echt te kijken of er iets was met de zuigerveren want waarschijnlijk moet dan het hele blok van het frame af. Kan dat kloppen?
Er is verder geen schade te zien aan de kop van de zuiger. Dus het bovenste stukje. Verder kan ik geen schade ergens bij het cilinder zien door de zuiger. Maar ben er vrij zeker van dat het de zuiger is

Het inhouden doet hij maar een keer. En dat is als hij net loopt. Dus nog koud is! En als hij warm is doet hij het niet meer dat heb ik vandaag een paar keer getest maar deed het maar een keer toen hij nog koud was dus

Zo'n koptikker is het erg? Brenght het oplaast schade? Hier zou ik graag meer informatie over willen
viagra gГ©nГ©rique sans ordonnance au maroc www.viagrasansordonnancefr.com
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 28 nov 2016 14:24

Misschien moet je de choke iets langer gebruiken met deze lage temperaturen. Als je geen schade aan de zuiger ziet, heb je ook geen koptikker. Zoals ik al aangaf, lijkt het me meer de zuigerveren die wat "rammelen" in de groef van de zuiger. Zolang je geen problemen ondervind zou ik me nu even geen zorgen maken. Kijk hoe het gaat als je de choke er even wat langer op laat staan of de motor de kans geeft wat op te warmen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gertjan300
Tomosforummer
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 nov 2016 13:31
Locatie: Molenend
  • Citeer

Berichtdoor Gertjan300 » 29 nov 2016 11:30

Het probleem is Shadowranger mijn tomos heeft geen choke en start zelfs met Vries kou. Ik kan hem natuurlijk wel de tijd geven om op te warmen bijvoorbeeld 5 minuten. Of langer. Dus ik hoef me geen zorgen te maken om dat geluid?
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 29 nov 2016 12:59

Welke carburateur zit er nu onder? Er moet een choke op zitten, bij de Encarwi werkt dit even anders, want dan moet je de gasschuif verder laten zakken. Dit kan door de knop bij het handvat naar buiten te drukken en de gashendel naar voren te draaien. Wellicht dat je dit niet wist.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gertjan300
Tomosforummer
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 nov 2016 13:31
Locatie: Molenend
  • Citeer

Berichtdoor Gertjan300 » 30 nov 2016 18:35

Kan je hier wat mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb van alles geporbeerd met de gashendel. Maar er zit geen knop aan
Ik ben er zeker van dat er geen choke op zit
viagra gГ©nГ©rique sans ordonnance au maroc www.viagrasansordonnancefr.com
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 30 nov 2016 19:58

Choke zit er waarschijnlijk wel maar je bent je hendeltje kwijt. Haal je luchtfilter er maar is af en kijk dan in de carburateur, dan zie je het spul wel zitten.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gertjan300
Tomosforummer
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 nov 2016 13:31
Locatie: Molenend
  • Citeer

Berichtdoor Gertjan300 » 30 nov 2016 20:29

Ik heb pas het weekend weer tijd om met mijn tomos bezig te zijn
Dan zal ik jullie weer even inlichten bedankt voor de info
viagra gГ©nГ©rique sans ordonnance au maroc www.viagrasansordonnancefr.com
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 30 nov 2016 21:53

Jouw carburateur zou er normal als onderstaande uit moeten zien. Chokehevel zit er bij jouw carburateur idd niet, asje (of wat er van over is) is net nog zichtbaar links naast de stationairschroef op je 2e en laatste foto.

Afbeelding

Als je de carburateur aan de luchtfilterzijde bekijkt zou je zoiets moeten zien:

Afbeelding
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
12 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.