• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Start moeilijk en draait niet stationair

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
Robert vd V
Pindabrein
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2017 08:57
  • Citeer

Berichtdoor Robert vd V » 30 mar 2017 17:18

Hoi,

Krijg de brommer van mijn zoon maar niet aan de praat.
Enige weken geleden hebben we de brommer geheel opgeknapt en alles uit elkaar gehaald en alles opnieuw gespoten en onderdelen die aan vervanging toe waren vervangen.
Ook heeft hij er nieuwe uitlaat onder, wat zo'n goedkoop expansie uitlaatje is volgens mij. (zie foto)

Type :S25
Jaar :1992
Cilinder : A5 (is een standaard 50cc)
carburateur :SHA 14 12 P
Sproeier : onbekend

Na twee weken is de brommer nadat hij het goed gedaan heeft mee opgehouden onderweg en is hij naar huis komen lopen :-)

Wanneer ik hem probeer te starten met choke dan hoor je een duidelijk whoaapp, en gaat het niet lukken. Als ik hem dan even een paar minuten laat staan (anders gaat het echt niet lukken) en probeer het zonder gas te geven en zonder choke dat wil hij heel even aanslaan en kan ik met de gashendel hem aan de praat houden op hoge toeren, als ik hem dan wat zachter wil laten lopen dan valt hij ineens stil van het een op het ander dus niet eerst pruttelen ofzo maar gelijk whoaapp :?

de contactpuntjes hem ik schoongemaakt met remmenreinger en een watte staafje (ze waren erg vies overigens. maar verder heb ik nooit aan de ontsteking gezeten dus ook niet losgemaakt ofzo omdat dit niet mijn sterkste punt is.

De carburateur heb ik wel los gehad en ook zo goed als mogelijk schoongemaakt het kleine rubber ringetje tussen spruitstuk en carburateur zit er gewoon in.

de bougie geeft een mooie blauwe vonk en de bougie is na het kicken ook nat van de benzine en als deze is opgedroogd is de bougie bruinig van kleur, wel is de nieuwe zuiger op de kop er zwart geworden waarvan in niet weet of dit normaal is. (hij loopt soms ook als ik op het juiste moment gas geef bij kicken, maar kan hem alleen aan de praat houden op hoge toeren.

de luchtfilter is er een die onder je frame zit met zo'n metalen gaas ding in je carburateur, ook deze heb ik gereinigd en is volgens mij lucht dicht met die sluitring.

Hebben jullie een idee waar ik het moet zoeken, de deo test heb ik ook gedaan maar kan dat alleen op hogere toeren doen en weet niet of ik dan ook verschil zou moeten merken.
De krukas keerringen heb ik aan beide zijde vervangen omdat ik dacht dat hij mss daar valse lucht zou trekken, alhoewel ik er niet zeker van ben dat het valse lucht is.

Bougies heb ik verschillende geprobeerd.
De bobine heb ik rechtstreeks op de zwarte kabel uit het blok aangesloten om sluiting in bedrading uit te sluiten.

Jullie mss enig idee of tips waar ik moet beginnen ?

Groet,
Robert
Bijlagen
brommer.jpg
Tomos brommer
brommer.jpg (80.12 KiB) 2815 keer bekeken
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 30 mar 2017 18:23

Stiekum toch je ontsteking?

Valse lucht zou ook nog kunne misschien, lastig te beoordelen zo. In principe zou je dat ook wel op wat hogere toeren moeten kunnen merken met de deo test lijkt me.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Berichten: 614
Lid geworden op: 18 aug 2016 14:09
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 30 mar 2017 22:58

denk dat het je benzinetoevoer is. stroomt je benzinekraan goed door? tank zuigt geen vacuüm? en je moet wel je sproeier aanpassen als je er een andere uitlaat onder zet. begin maar eens met extra de benzinetoevoer te controleren
gang is alles, rem is angst
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
goeie Ivo :)
mooi lassen is een luxe
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 31 mar 2017 11:30

edit: la maar, niet goed gelezen.

Trouwens, alles klinkt als te rijk, niet te arm, maar dat kan ook komen omdat je ontsteking niet op tijd staat (te laat dan dus)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Berichten: 614
Lid geworden op: 18 aug 2016 14:09
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 31 mar 2017 21:50

oja idd nu ik goed lees lijkt mij ook een teveel aan benzine. maar dat mwoap geluid kn ook komen door teveel toch?
misschien luchtfilter verstopt?
te grote sproeier vanwege verandering uitlaat?
misschien reed hij een tijdje rond met vals lucht en was hij daarop afgesteld, en nu de valse lucht weg is krijgt hij in een keer veel te veel benzine?(lijkt mij niet waarschijnlijk)
ontsteking denk ik zelf eigenlijk niet...
maar ontsteking afstellen vind ik vrij eenvoudig, niet het preciese mm werk maar het ongeveer test rit methode...
haal je bougie eruit.
doe iets van een stokje /schroevendraaier tegen de zuiger zidat je kan voelen wanneer de zuiger biven is en wanneer beneden.
als de zuiger helemaal bovenin is moeten de CP openstaan/net dicht willen gaan. als dat niet zo is moet je je grondplaat verdraaien en dan opnieuw testen. hoever de contactpunten opengaan kan je stellen met een schroefje loshalen en dan de contactpunten naar links of naar rechts verschuiven. meestal doe ik ze helemaal naar rechts om te testen. is bij mij bijna altijd in de goede rochting.

succes ermee!
gang is alles, rem is angst
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
goeie Ivo :)
mooi lassen is een luxe
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.