Over mijn snor:
Youngster met funtastic onderdelen en A55 blok
Komt als het goed is uit 2005
Voor zover ik weet alle onderdelen origineel, maar ik heb het luchtfilter + leidingen en de bougie afgelopen dinsdag vervangen. Iemand anders zei tegen me dat de uitlaat een beetje dicht lijkt te zitten.
Vraag: Wat mankeert er aan de snor?
De situatie is als volgt:
Gisteren stopte de snor er twee keer mee maar na opnieuw kickstarten ging het toen beide keren goed tot aan mijn bestemming, zeg 20 min rijden. Ik voor zover ik me kan herinneren gisteren ook geen pluim rook gezien. Of iets anders raars.
Vanochtend wilde ik dan ook met mijn snor op pad gaan, na een minuut of 5 stopte de snor langzaamaan (niet ineens). Hij liep op dat moment wel topsnelheid (ong 27km/u). Ik deed de choke toen helemaal open (tijdens het rijden) en dan ging ie weer 1 a 2 minuten tot iets onder de 25km/u. Daarna weer hetzelfde maar dan deed ik de choke ongeveer halverwege. Zo ging het ongeveer 5 minuten verder waarbij ik steeds tijdens het rijden wat aan rommelde met de choke (willekeurige posities) en de tijd steeds korter werd voordat ik weer aan de choke zat. Na 3 a 4 minuten werkte dat niet meer en stond ik helemaal stil...
Toen heb ik geprobeerd om de snor weer te kickstarten en startte hij prima maar alleen met de choke helemaal aan/open. Daarna liep ie een minuut of 2 stationair en kakte dan weer in en stopte. Dit bleef zo. Heb het ongeveer 10 keer geprobeerd. Ook nog geprobeerd om gas te geven als ie stationair liep maar dan stopte ie ermee. Maar niet meteen maar binnen 5 seconden. Opvallend was een enorme pluim dichte witte rook (iedere keer). De snor was echt rook aan het spugen. Ik rook ook niks dat verbrand kon zijn of een andere rare geur. Uiteindelijk maar teruggelopen en de bus gepakt...
Kan ik als pindabrein dit zelf fixen of beter naar de scooterboer te gaan? Zou het liever zelf doen omdat ik het ook wil leren. Graag advies/ tips