hier spreekt de trotse eigenaar van een tomos s25 uit 1990.
Mijn exemplaar bezit ik reeds 2 jaren, en heb er sindsdien zo´n 15.000 kilometer op gereden.
Echter heb ik sinds enige tijd last van een probleem rondom mijn kickstarter, ik weet niet precies wanneer dit begonnen is maar dit moet na een reparatie ontstaan zijn, waarna dit geleidelijk erger geworden is.
Het probleem is; wanneer ik de kickstarter naar beneden trap, gebeurt er niks. Er is vrijwel geen tegendruk, de kickstart drijft dan ook niks aan. Dit is te verhelpen door de brommer een aantal keer driftig naar voren en achteren te bewegen, wat er voor zorgt dat na enkele pogingen de kickstart wel naar behoren functioneert (voor 1 kick). Dit alles gebeurt alleen wanneer de motor koud is. Vreemd genoeg wanneer ik al een stuk heb gereden en hem afzet, start hij vrijwel altijd in 1 keer met gebruik van de kickstart
Gisteren heb ik de kap van de versnellingsbak eraf gehaald en gecontroleerd of de kickstartronsel juist gemonteerd was, dit was het geval. Ik heb geconstateerd dat wanneer ik de kickstart naar beneden duw en er geen aandrijving plaatsvind, alles draait behalve de versnelling. Ik kan dit proberen to filmen als iemand hier iets aan heeft.
Ik heb geen idee wat ik nog kan doen, of wat er uberhaupt verkeerd zit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen