Ik heb 1,5 maand geleden mijn eerste tomos gekocht, en wil hem in de herfstvakantie iets opvoeren en het uiterlijk iets veranderen. Ik zal jullie hier uiteraard op de hoogte houden d.m.v. fotos tijdens het project.
Zo staat ie er nu bij: Het is een A3 standaard, en op het rubberen slangetje uit mijn luchtfilter dat verwijderd is na is ie helemaal standaard. Het enige wat ik heb gedaan is een kilometerteller erop zetten, wat niet zo spannend was, en gechecked of dat slangetje er al uit gehaald was (was al zo).
Dit staat tot nu toe op mijn boodschappenlijstje:
HD kop 50cc aluminium (+ koppakking)
Achtertandwiel 26
Standaard snel uitlaat zwart 26mm (+ pakking)
Laag zwart stuur
Ronde koplamp + rooster
Zijstandaard
Ook wil ik de velgen zwart spuiten en het frame, weet nog niet welke kleur (suggesties zijn altijd welkom!

Dan heb ik hier wel al meteen mijn eerste 2 vragen.
1: Deze 3 kabeltjes hangen los en komen alledrie uit mijn koplamp, ik heb alleen geen idee waar ze voor zijn. Ik weet ook niet waar ze precies uit de koplamp komen, aangezien ze allemaal samen zijn gevoegd tot 1 dikke draad en even later weer opgesplitst worden. Ik gok dat 1 voor de claxon is (zit er nog niet op ), en 1 voor de kilometerteller verlichting (heb ik nog niet aangesloten). Maar welke is dan voor wat, en waarvoor is de derde?
Ook heb ik het idee dat er het een en ander lekt. Ik had mijn tomos even een weekje stilstaan, en heb de avond voordat ik weer ging rijden alvast het benzinekraantje opengedraaid zodat ie de volgende ochtend goed zou starten. Echter zag ik toen die ochtend een klein plasje onder het blok liggen, volgens mij benzine. Ik denk dat het langs mijn koppelingsdeksel is gelopen, die zijkant is namelijk nat: Aan de andere kant, bij mijn kickstart lekt denk ik de versnellingsbakolie, daar zit namelijk ook een vloeistof, maar dan wat donkerder: Ik hoop dat dit laatste te verhelpen is door de keerring bij mijn voortandwiel te vervangen.
Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen, en eventuele tips of op/aanmerkingen over mijn project zijn ook altijd welkom!
Groetjes Tobias