Nu heb ik afgelopen week na wat research mijn carburateur schoongemaakt en sinds dien start hij heel slecht. Ik sta steeds 50 keer te trappen voordat hij start terwijl het normaal na 1 keer zonder gas lukte. Ik vroeg mij dus af hoe het zou kunnen dat hij nu ineens niet meer goed loopt. Als hij gestart is en warm is geworden is alles prima.
Ik heb het volgende al bekeken:
of er beschadigingen zijn
of alles natuurlijk wel goed in elkaar zit
of ik überhaupt wel benzine krijg
na wat lezen op het forum ben ik eerlijk gezegd eigenlijk nog meer in de war geraakt. ik weet namelijk nog niet alle kneepjes van het sleutelen haha.
misschien is dit nog van waarde:
- Na het starten komt er wat witte rook uit de uitlaat tot de Tomos warm is.
- Mijn bougie heeft de juiste kleur en functioneerd verder naar behoren.
- Het lijkt voor mijn gevoel alsof het helpt als ik mijn choke gebruik (bij het starten)
- Nadat ik weer wat rond heb gereden heb ik vanmiddag opnieuw mijn carberateur opengemaakt om te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn, toen zat er wat benzine in het rubbere koppelstuk tussen mijn luchtfilter en de caberateur.
- bij het kopen van de tomos ongeveer een half jaar terug was hij opgevoerd om ongeveer 40/45 te kunnen rijden. ik heb hem meteen teruggevoerd omdat waar ik woon nogal eens rollerbanken staan. andere vertanding en die instelling achter het vliegwiel was veranderd ik heb dus die vertanding weer teruggebracht naar origineel en die instelling terug gezet naar snorstand. misschien dat de vorige eigenaar er ook een andere sproeier op heeft gezet? op deze sproeier staat 66 dat is volgnsmij nie origineel maar geen idee of dit uitmaakt voor mijn probleem. NA DIT TERUGVOEREN WERKTE ALLES PRIMA EN HEB IK GEEN PROBLEMEN GEHAD TOT AFGELOPEN WEEK (toen ik dus me carb heb schoongemaakt).
bij het sleutelen heb ik echt alleen aan met de carburateur lopen knoeien dus ik neem aan dat het niet aan de rest kan liggen.
daarnaast nog een klein vraagje als ik vol gas ga en mijn tomos is op zijn maximale snelheid begint hij meteen een soort hele snelle kleine knallen te maken echt TR TR TR TR haha. weet niet of dat hoort? ik las dat mensen het hier weleens over ratelen hebben, maar of dat hetzelfde is geen idee?
Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan sturen na dit hele verhaal! alvast bedankt