Je moet je uitlaatpoort breder maken, en ook wat omhoog vijlen (hij trekt dan wel iets minder though).
hoe duur en wat voor racecilinder is dat eigenlijk...?
en die airsal hoef je echt niet om de maand te vervangen ofzo hooren anders is er altijd nog die 70cc van die naam die ik vergeten ben.
ik weet, ik weet... en ik nam aan dat die gozer die t vroeg dat ook wel weet, maar nu je erover begint... weet je dat eigenlijk broeser?
Voor een Tomas A5 ori cilinder:
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
T=R+L+C-E
R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.
R=21.5
L=86(2x slag)
C=0.5
E=33(voor uitlaatpoort) en 37(voor spoelpoort)
Uitlaattiming=132.12
spoelpoorttiming=103.37
(132.42-132.12):2 =Blowdown =14.39
Uitlaatpoort 5 mm naar boven(162.14-103.37):2 =blowdown =29.39
Dit zou dus betekenen dat ik de uitlaatpoort 5 mm naar boven mag uitvijlen, dit lijkt me erg veel. en een blowdown van 14.39 lijkt me erg laag!
Verder breedte van de uitlaatpoort: 21mm
gecorrigeerd=19.94 =52% van de boring
65%=24.7mm op poortmap=27mm
Dit zou dus beteken dat ik aan beide kanten 3.5 in de breedte mag vijlen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten