De titel zegt het al, als het heel koud is, zoals vanmorgen, loopt mijn brommer raar..
Het gaat zo: Ik start hem in 2x kicken op zn choke, laat m tijdje warm lopen op de choke, dan rijd ik weg. Er is nog niks aan de hand, maar na verloop van tijd gaat de gasreactie steeds slechter. Als ik zegmaar 45 rijd, dan draai ik het gas even dicht, trek hem weer open om door te trekken naar 50, maar dan houd hij heel even kort in, hij smoort een beetje.
Nou dit word heel snel steeds erger, langer inhouden en langzamer optrekken. En dan loopt hij ook niet meer stationair als ik bij stoplicht sta (hele tijd gas bijgeven enzo)
En dan wil ik wegrijden bij stoplicht, dr zit geen gang in, stottert, rijd nog geen 30 (rijd normaal 65) en smoort em de hele tijd heel erg..
Als ik een minuutje langs de weg wacht, start hij moeilijk, kan ik niet op choke starten (wat anders ALTIJD moet) en als ik hem aan heb, dan rijd hij even een paar honderd meter als altijd, lekker gas geven enzo, maar dan begint het heel snel weer, en istie zo weer de fut eruit.
Vanmiddag uit school rijden reed weer helemaal super, alsof er niks aan de hand is, dus het ligt echt aan de temperatuur. (is nu de 2e of 3e keer bij echt koud weer dat het zo gaat)
Ik rijd met airsal 50cc, homoet, 15/15met gaas, en misschien dat hier het probleem zit: bougie NGK 7, er staat N7HS geloof ik. Hittegraad 7 werd mij aangeraden omdat et 50snel is zei ex-gast, werd heter ofzo hadtie het over.
Is mijn bougiegraad te koud voor zulke temperaturen, dat hij niet meer ontsteekt en dus verzuipt misschien??