Jullie zullen het alwel gehoord hebben, het kenteken komt eraan.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik al allerlei berichten op deze site gelezen heb, en heb de algemene indruk dat er VEEL TE LICHT over gedacht wordt.
MENSEN DIT WORDT EEN SERIEUZE KWESTIE !!!!!!!!
Geen framenummer leesbaar, en niet te achterhalen ?????, donder het ding maar bij het oud ijzer.
Geen typegoedkeuring leesbaar ????, maar maar een afspraak bij de RDW, tegen 70 euri"s per uur doen ze wel het een en ander voor je.
Gerotzooi met met "Hangen we er toch effe een ander blokkie onder !!!!!" FOUT, ook het bloknummer wordt vermeld op het kentekenbewijs.
Ikzelf zit al 18 jaar in de vrachtwagen, en autobranche, en ik zal je dit vertellen, je moet dalijk van goede huize komen wil je met zulke grappen als "dan sla ik er zelf wel effe een ander nummer in " of, "ik heb mijn nummers er toch uitgevijld" wegkomen.
Alle veranderingen, die je aan je brommer/scooter uitvoert, die buiten de typegoedkeuring vallen zoals, grotere zuigers/cylinders, andere uitlaten, andere kettingen/tandwielen, dikkere carburateur zijn strafbaar ( Dit zijn ze altijd al geweest ), en zullen straks ook bestraft worden door middel van boetes, of inbeslagname van de onderdelen/ cq het voertuig.
Denk nou niet van och, ik heb nog wel een stuk of vijf promaatjes liggen, ik kan nog wel even vooruit. Met de kentekenregistratie is het dadelijk kinderlijk eenvoudig om even op te vragen hoe vaak het betreffende voertuig van welke eigenaar al is aangehouden met een illegale uitlaat, dan nemen ze gewoon je hele brommer mee.
Als dit hele systeem dadelijk is in- en doorgevoerd, vallen alle scooters/brommers onder de regelgeving van de RDW, dit wordt een pakket kant en klare regels, waar elke fabrikant, dealer en berijder of kentekenhouder zich aan te houden heeft, en met de RDW valt NIET te spotten, die trekken ALTIJD aan het langste eind.
Dat zijn de mensen die bepalen op jouw scooter wegwaardig is, en zoniet dan zet hem maar bij het schroot.
De RDW stelt straks de goedkeuringseisen op waar elk nieuw type brommer aan moet voldoen, houdt de fabrikant zich niet aan deze regels, wordt het apparaat domweg gewoon NIET ingevoerd. RDW stelt de regels op met betrekking tot schouwing/keuringseisen, voldoet de brommer hier niet meer aan ??? Dan trekt de politie je gewoon van de weg. De RDW heeft straks de touwtjes in handen, en met de RDW valt niet te spotten, dit weet ik inmiddels uit jarenlange ervaring.
Hoe anders is het nu !!!!!. De bromfietsen vallen onder geen enkele eenduidige regelgeving, en veranderingen/aanpassingen worden oogluikend door de vingers gezien. Dit is vanaf volgend jaar over mensen.
Zorg er dus NU voor dat je de typegoedkeuring kunt lezen, en dat er een LEESBAAR EN ONBESCHADIGD framenummer leesbaar is ( Typegoedkeuring staat op het balhoofd, en het framenumer staat tegen de rechterzijkant, onder de zijkap, ter hoogte van je chokehendeltje)
DEZE MOETEN LEESBAAR ZIJN, EN/OF ACHTERHAALBAAR DOOR MIDDEL VAN AANKOOPNOTA'S OF FABRICAGELIJSTEN VAN DE FABRIKANT.
Zoniet ????, dan heb je een zwaar probleem, en zul je of een hoop geld uit moeten geven aan een herkeuring op een RDW-station, of zet hem maar bij de schroot en koop een andere.
Dit is niet om jullie bang te maken, dit wordt binnen nu en anderhalf jaar reële werkelijkheid.
Geloof je me niet ????, Check dan effe de site van de RDW, (
http://www.rdw.nl ) onder ket kopje "kenteken brom- en snorfietsen".
hopelijk heb je er iets aan, en kun je nog maatregelen nemen voordat je het framenummer er met een haakse slijper uithaalt, of een kwak poen uitgeeft aan een brommer die over een jaar niet meer waard is dan zijn gewicht in kilo's oud ijzer.
groeten Ikke