In reactie ...op o.a. het eerste en laatste berichtje het volgende.
Om iets sneller te krijgen zal je toch de eventuele belemmeringen op moeten heffen. Ik mag aannemen dat dat voor iedereen logisch is.
Het verbaast mij dat ik nog weinig gelezen heb over de luchttoevoer van de carburateur. En dat is toch van wezelijk belang. [daar wordt in de motorwereld de motoren mee terug getuned]
Als je nu je luchtfilter nauwkeurig bekijkt zie je aan de buitenkant dat het pijpje wat het frame ingaat maar van een bepaalde diameter is. (14 mm met een platte kant er in)
Ik heb zelf eerst de platte kant er uit geboord. En in een latere periode het pijpje weggehaald en vervangen voor eentje van 30mm (moet je iets het frame aanpassen), maar dan heb je wel een onbelemmerde luchtaanvoer. Intern van de filterkast wordt de lucht ook belemmert, maar als je het schuimfilter weg haalt heb je dat snel opgelost.
Nu is het zo dat deze handeling niet gelijk tot verhoging van de snelheid opleverd, maar als je nu een andere verandering aanbrengt geeft dat wel verandering. (Er zit nu geen belemmering meer in de lucht toevoer)
En .... als je het op prijs stelt: het geeft ook wel een "mooi" gedempt aanzuiggeluid.
Als ik ff tijd heb zal ik het fotograferen.
Bij mij helpt het tenminste. In combinatie met de uitgeteste sproeier trekt ie wel in ene keer door.
groeten