Zoals ik al hierboven had geschreven heb ik bericht gehad van RDW. Dit is wat zij mij berichtten mbt mijn vraag of ik ook een gebruikt bromframe zonder kenteken kan gebruiken voor eventueel het laten keuren voor een snorkenteken als ik verder voldoe aan snorfietseisen:
Het is eenvoudigweg niet mogelijk om hiervoor een gebruikte frame te gebruiken dat al is voorzien van een framenummer. Een frame met een framenummer is onderdeel geweest van een complete bromfiets. Aan de hand van het frame met een framenummer kunnen afhankelijk van het bouwjaar bepaalde rechten worden ontleend. Wanneer een dergelijk frame versleten is is hierdoor de bromfiets opgehouden te bestaan en zijn de rechtern vervallen. Dit is kort gezegd een van de redenen waarom de RDW niet meewerkt aan het inslaan van framenummer in gebruikte frames die al zijn voorzien zijn van een nummer.
Nu heb ik één ding nog steeds niet duidelijk, of begrijpen ze mij nu verkeerd? Ik wil een frame gebruiken dat nog niet is voorzien van een kenteken. Daarop wil ik spullen monteren van een snorfiets (blokje, TWV 26/33, 14/9 carb, gewoon standaard snor dus). Nu was mijn vraag aan hen of ik dan gewoon een keuring kan aanvragen voor een snorfiets, terwijl ik (bewust) een oud bromfietsframe gebruik.
Ik kan misschien een beetje ongenuanceerd, zwart-wit en rechtlijnig denken, maar ik ben nog steeds van mening dat een technische keuring iets anders is dan een schouwing. De hele Tomos wordt opnieuw getest en gekeurd alsof deze uit de fabriek komt. Dan maakt het imho niet meer uit of het een bromframe is? Uiteindelijk zal op het kenteken een framenummer komen te staan die gekoppeld is aan het snorfietskenteken. Dit wordt bij motoren en vrachtauto's ook zo gedaan (terugkeuren voor resp. minder vermogen en geschikt voor rijbewijs B ipv C)
Wat vinden jullie? Zal ik er nog een telefoontje aan wagen?
Oja, @ Rens_k, Ik neem aan dat dit ook van toepassing is op jouw vraag, dus het antwoord is
NEE, je krijgt geen snorkenteken op je bromscooter volgens RDW