Dat is typisch Tomos vanwege de 2-speed automatische versnellingsbak, ik rij al sinds mijn 17e jaar op Tomos. Overigens is het niet zo moeilijk hoor, meestal ligt het aan het stationair toerental. Iets teveel toeren en de koppelingssegmenten slaan bij elke "arbeidsslag" tegen het koppelingshuis. Daardoor voel je ook dat slaan in de aandrijving naar het achterwiel via de ketting. Kwestie van afstellen lijkt me. Dat je bromboer met de handen in het haar zit lijkt me wat overdreven.Ik zou nu graag eens een concreet antwoord willen hebben Op het geratel en getak van de tomos versnellingsbak ik lees dan weer vraagtekenveertje een ander zegt losse koppelingssegmenten en een derde wil weer met een dremel aan de slag om de behuizing van de rolletjes aan te pakken . Maar het lijkt mij toch dat er een concreet antwoord moet zijn ,gezien het fijt dat 9 van de 10 Tomosjes ratelen . Het begint eerder op een constructie fout te lijken Graag dus een oplossing . Ben heel benieuwd
sinda warneer heeft een tomos rolletjesHeb dit mailtje maar eens naar Tomos Nederland verstuurd ben benieuwd wat er terug komt
Heren/Dames
behuizing van de rolletjes willen sommigen al met een dremel te lijf .
.....(knip)behuizing van de rolletjes willen sommigen al met een dremel te lijf .
sinda warneer heeft een tomos rolletjes![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten