Lang niet alle syntetische olie's zijn gelijk hoor maar over het algemeeen is dat wel goeie olie.Maar het beste wat je kan krijgen is gewoon CASTROL 747 A.En als je brommer detoneert dan kan je in der daat euro 98 gaan tanken als het dan nog niert over is v-power die heeft nog een hoger octaan gehaalte.En als het dan nog niet echt over is kan je octaan-boost erbij mengen maar hier moet je heel erg mee oppassen dat je er niet te veel bij door mengt.Maar wel hoe hoger het octaan getal is.Kan je vaak minder goet de afstelling aan je bougie aflezen.het allerbeste is zelf brandstof mengen, 100cc olie op 5 liter benzine, en dan FULL-SYNTHETIC gebruiken, maakt niet uit welk merk, als het maar een volsynteet is.
deze laat het minste rotzooi aan kool en dergelijke achter in je cilinder.
Heb je nou een brommer met een verhoogde compressie, kun je zelfs euro 98 gaan gebruiken voor een hogere klopvastheid.
groeten Marcel
Maakt niks uit maar gebruik dan wel een klijn beetje extra olie.Het is allen maar beter voor je prestaties.Ok, das duidelijk. Alleen vraag ik me nog af of 98 slecht is voor je blok?
(Mijn Tomos is redelijk op gevoerd en loopt 70.) Groeten Milan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast