2. mn tomos gaat heel langzaam in zn 2, ik moet soms een zetje geven om het te laten doen, en het vraagtekenveertje is pas vervangen, heb alleen de koppelingsveertjes ingekort, kan het daar aan liggen
Ik weet bijna 100% zker dat dat aan het inkorten van de koppelinsveer ligt. Je moet dan de koppelingsveer van de 1e versnelling inkorten. Je hebt denk ik te veel van de koppelingsveer van de 2e versnelling afgeknipt en hierdoor schakelt hij veel te laat over en maakt hij overtoeren.
Hoe oud zijn de velgen? Misschien heb je verkeerde blokken gekocht. Ze zijn er voor gietwielen en spaakwielen. Mijn ervaring is dat de trommeldiameter verschillen kan.ja dat zal het waarschijnlijk wel zijn, want anders kan het echt niet, wat kan ik daar aan doen?
Het kan zijn dat de oliekeerring kapot is waardoor de bougie "vet slaat" en niet meer vonkt. Je zegt dat het uitvallen gebeurt bij gas los. In dat geval verdenk ik idd de oliekeerring, want het systeem trekt zeg maar vacuüm, daardoor komt er olie in de cilinder. Dat zie je weer als veel rook uit je uitlaat.en mn tomos vertoont gedrag net alsof ie tekort aan benzine komt, heel de tijd zo'n uitval geluidje erbij, maar de bougie is toch zwart en er komt kei veel rook uit de uitlaat, ik weet het ff niet meer, moet ik nu groter of kleiner? want in het begin moet ie al opgang kome, warm worden, en als je dan gas los laat als je eenmaal aan het rijden bent, maakt ie zo'n uitval geluid. kan dat liggen aan het spruitstuk trouwens? want die is 15 mm.
* nog een vraagje, moet je de oliekeering kunnen zien als je de koppeling eraf hebt? dat brede stuk bedoel ik dan? kun je die gewoon monteren zonder de krukas open te maken?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten