Hallo,
ik heb het volgende probleem:
Ik heb een snor tomos d25 ( nog helemaal origineel ).....en omdat ik steeds meer trekkracht verloor DACHT ik dat de koppelingsplaten versleten waren...........maar dit bleek niet het geval......dus zal een andere oorzaak hebben ?.............dus de boel weer dicht gemaakt.....olie er weer in om mijn vervolg onderzoek te gaan doen.....ECHTER !!!....hij wil nu niet meer starten, simpelweg omdat ik geen vonk meer op de bougie krijg !!!.........dus ik dacht de boel is van slag af..dus fffffffff de contactpunten nazien..........maar wat scherst mijn verbazing.....ER ZIJN HELEMAAL GEEN CONTACTPUNTEN !!...........(( ik heb 100 jaar geleden voor het laatst aan een brommer gesleuteld, want ik ben nog iemand van de puch generatie 1970.....lol ))).......dus ik snap nu helemaal niet hoe het werkt, laat staan waar de vonk vandaan moet komen.............en wanneer ??.............ik bedoel, ik zie een vliegwiel, met daarachter twee spoelen..........maar geen puntjes.........((( ja ja jongens.........ik ben al oud........ik weet het )))....vervolg:..........er zit een zwart verdelertje ??? aan het frame en nog een metalen blokje met wat draadjes,,,,,,,,,,,,,,,maar hoe weet nu in hemelsnaam de bougie wanneer hij moet vonken ???.......
De snor is draaiend weg gezet voor de koppelingsplaten controle..............maar dood sindsdien !!!!
HELLLLUPPPPPPPPP !!!!!!!!!!