Ik heb zojuist een andere tomos gekocht

Hij komt uit 2004 en heeft 2 rotjaartjes geleeft onder een dekentje in een schuur
Ziet er perfect uit, loopt stationair zeel kalm en schakelt soepel over. 2 nieuwe banden, nieuw voorspatbord, nieuwe tandwielen en volledig nageken door mijn persoonlijke monteur. En het is een boodschappenbrommertje geweest dus niet zon afgeragt ding

Ik had dus ook nog een gare 1speed tomos uit '94 en heb hem ervoor ingeruild en moest 400 euries bijleggen (de prijs was 575). Voor mijn gevoel toch geen slechte koop en nu mogen jullie praten

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Had nieuwe achtervering aangeschaft maar die waren zo hoog dat hij niet meer op de bokstandaard kon blijven staan dus toen moest er een zijstandaardje op

AANSCHOUW

Wat staat dat zadel hoog van een afstandje

Ook pas ontdekt dat de uitlaat is lek is, achter het voetsteuntje. de lasnaad over een breedte van 6 cm
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beter

Wil ook even zeggen dat het een toppie service is van schaafbromfietsen, dinsdag besteld en geld overgemaakt, donderdag verzonden en vrijdag binnen

Een filmpje

Link
(Ja op het eind van t filmpje zie je groene flitsen in het beeld, telefoon reageerd denk ik op de bougie.)
En op de rechterkant van de tank haal ik de witte letters tomos er zo af

Ik heb er nou een sirene opzitten, een digitale kilometerteller en een buddyseat

Hier wat foto's:

dankjewel tutorial

En hier de sirene die het best wel hard doet

Maar nu heb ik een idee gekregen om de velgen te gaan spuiten dit omdat de velgen beschadigd zijn en ze niet meer schoon krijg. Om eerst te testen om te zien hoe dat hij eruit ziet met zwarte velgen/zwart stuur heb ik even geklooit met paint

Het is maar even voor het idee, maar het ziet er opzich gaaf uit

En nu zoek ik iemand die goed kan photoshoppen en die mijn velgen zwart wilt maken ( niet het stuur ) en aub met deze foto: http://img118.imageshack.us/img118/3589" onclick="window.open(this.href);return false; ... ootwt5.jpg
De velgen zijn gespoten en het resultaat is beter dan verwacht

Stuur ook meegespoten! Zeer mooi geworden en geen spijt van

[27 juli '08]
Vandaag heb ik de uitlaat gespoten dit omdat de lak vanaf de flens totaan de voetsteuntjes ging 'smelten' als het een beetje heet werd. De lak viel er gewoon in druppeltjes vanaf
Lekker (bijna) alles met de schuurmachine gedaan

[2 augustus '08]
De tomos schakelde een tijdje al niet zo lekker op en trok gewoon kut op, dus ik dacht als eerste aan de koppeling dus het was een mooie zaterdag om ff te gaan sleutelen. Eerst carterkap erafhalen wat niet moeilijk kon zijn dacht ik, na 1 uur hameren en vloeken was hij eraf

Echt te erg voor woorden

Oja en deze foto MOEST er gewoon ff bij

[10 augustus '08]
Ik heb er al een tijdje nieuwe segmenten opzitten maar was vergeten het hierneer te zetten. Hij trekt nu geweldig op en overschakelen loopt ook lekker soepel. De brommer is natuurlijk nooit af en ik wil een powerfilter regelen van een scooter (en heb er wss al 1). Ben erachter gekomen dat hij nog harder trekt zonder filter en 2 km harder ga, dus het word een powerfilter

Plus ik ben al een tijdje op zoek naar iets van neon of een ledstrip op batterijen (

[28 september '08]
Hij heeft een nieuw verflaagje gekregen

nu ben ik alleen nog op zoek naar een slot die je gewoon op de brommer kan houden maar waarmee je de lak niet beschadigt en dat is een hele klus

nee let maar even niet op de ketting dat moet nog gebeuren

mening?
[3 oktober '08]
Stickers waren gisteren binnengekomen en heb ze er vandaag opgeplakt hier de fotoosh

[10 oktober '08]
Bromkop aangeschaft

- trekt superhard weg
- schakelt beter over
- 5km hogere top (met ontst. op brom)
- normaal moest ik hem smorgens warm laten lopen anders liep hij helemaal kut en hoeft nu ook niet meer
Alleen toen ik de snorkop erafhaalde schrok ik

dat er met een frees of een dremel erin is gezeten zodat de verbrandingskamer groter zou worden. en waarom? tja.. kan niks bedenken. zie hier zelf:

zoek de verschillen

[9 januari '09]
Nieuwe velgen met mooie bandjes (

Alleen nu nog even zonder trommels omdatie zo slim was geweest om die bij het pakketje erin te doen dus nakomelingpakketje komt nog

Witte velgen staan hem niet lelijk maar spuit ze toch maar zwart niet nu want het is nog te koud
Ook moet de uitlaat gespoten worden die is teringverroest..
Plannen for tha future
- velgen + uitlaat spuiten
- derbi senda voorlamp
- sportstuur (of funtastic stuurtje)
laatjehoren
[30 Maart '09]
Hij is al een tijdje klaar maar had nog geen foto gemaakt, hier is hij dan:

Het volgende is eraan gebeurt:
- Chrome achterbrug
- Velgen zwart gespoten
- Spatborden met de hand geschilderd met 2 componenten verf toen gladgeschuurd en in kleur netjes afgespoten (Die gaan niet meer roesten)
- Overal nieuwe RVS boutjes en moertjes
- Letters wit gemaakt op de banden met bandenwit
- Remmen in orde gemaakt hij remt nu perfect
Wat er nog op mijn lijstje staat:
- Uitlaat + cillinder spuiten
- Derbi senda voorlamp repareren (wel in mijn bezit)
- Sportstuurtje
laatjehoren

[26 Mei '09]
Chrome technigas uitlaat en 15/15 carburateur binneeeen

Zie hier fotoosh:

En gelijk gemonteerd en carberateur afgesteld:

Standaard zat er sproeier 68 in en daarmee stotterde hij op top en bougie was pikzwart. Toen sproeier 64 erin gedaan en loopt nu goed en start goed. De brommer heeft helemaal geen dipjes meer hij trekt hem meteen door naar de top 65km/h schatting miss wat harder en trekt echt super op

laatjehoren

[28 mei '09]
Kheb n filmpie gemaakt

bijzonders maar het is iets

Link
Dus binnekort een écht filmpje van hoe dat ding optrekt en rijd