Je hebt het denk ik over de sproeier en het spruitstuk. Als je weet wat en waar de carburateur is/zit dan is het eenvoudig, anders moet je het even zeggen en dan leg ik uit wat de carburateur precies is

.
Onderop de carburateur zit een deksel, als je die eraf haalt zie je een goudkleurig schroefje zitten met een nummertje erop. Dit is de sproeier. Deze kun je eruit halen en doorblazen en spoelen met benzine. Ik raad je aan dan meteen de heel carburateur een tijdje in een bakje met benzine te leggen en even uit te spoelen.
Het spruitstuk zit tussen de carburateur en het blok en is eigenlijk gewoon een buisje. Hier zal niet zoveel troep in zitten maar je kan hem altijd even demonteren en schoonmaken. Als het een a35 is met vierkante cilinder heeft hij ook een membraan. Die zit weer tussen de cilinder en het spruitstuk. Het membraan heeft twee kleppen die volledig af moeten sluiten wanneer er geen druk op zit. Zijn de klepjes beschadigd kun je ze ook vervangen.
Als laatste kun je ook even kijken of er aan de achterkant van de carburateur een gaasje zit. Dit is dan het luchtfilter, die kan ook vuil zijn en volzitten met troep. Spoel deze ook met benzine uit. Is het een nieuwer model tomos dan heeft hij een luchtfiulterbox aan de zijkant v h frame. Hier zit als ik het goe dheb een spons in die ook vuil kan worden. Die kun je uitspoelen en uitknijpen (niet wringen).
Dan heb je op je benzine kraan na heel het benzine traject weer vrij/schoon.