Pagina 1 van 2
Mijn Tomos Sprinter
Geplaatst: 26 dec 2004 18:49
door tomos tuning
Ik heb me aangemeld op dit forum ik was namelijk al aangemeld op het puchforum en d8 laat ik mn Tomos eens showen ik denk dat de meeste van jullie het wel een leuke setup vinden er is ook veel tijd en werk in gaan zitten en hij word klaargemaakt om te sprinten op Jubbega 2004
naja Fotos zeggen meer als woorden dus bekijk deze link maar dan zie je ook alles wat erop ligt:
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoot ... p?id=30487
mvg Joost

Geplaatst: 26 dec 2004 19:19
door tomosforum
hehe leuk ding
Geplaatst: 26 dec 2004 19:51
door PH-JCR
Leuk dingetje. Maar wat ik me nou afvraag. Waarom heeft tomos de overbrenging in het blok zo zwaar gemaakt. Want daardoor is het achtertandwiel (dus uitwendig niet in het blok zelf) kleiner dan het voortandwiel. En daardoor komen er dus bizar grote krachten op het achtertandwiel, waardoor deze superhard slijt. Bij puch is de standaard overbrenging 1:3. Dus de kracht op de ketting is een stuk minder groot. Het voortandwiel draaid wel veel harder dan van een tomos, maar door de veel lagere kracht slijt het veel minder.........niet errug slim van tomos, als je het mij vraagt.
Geplaatst: 26 dec 2004 20:02
door Shin Chan
Trekt vast op als een gek

Geplaatst: 26 dec 2004 21:37
door tomos tuning
thnx voor de reacties hij heeft zeker een gruwelijke gasreactie
Geplaatst: 26 dec 2004 23:18
door tumba
Mooi ding, maar wat is zijn top op 150m? En je gaat toch niet sprinten op 2004 (tijdmachine

)
Geplaatst: 27 dec 2004 18:25
door Gast
whahaha oeps naja 2005 haha ik red nond de 90 egte met deze vertanding op de 150m
Geplaatst: 01 jan 2005 17:45
door ariej
hoeveel moet je nou aanpassen om zo een puch cilinder op een tomosblok te beunen?
en zit die hpi er al op?

Geplaatst: 23 jan 2005 00:11
door tomos tuning
hoeveel moet je nou aanpassen om zo een puch cilinder op een tomosblok te beunen?
en zit die hpi er al op?
hpi zit er nog niet op , en om zon cil passen te krijgen zijn alleen me carters uitgevreesd , dat was et wel zon beetje
Geplaatst: 23 jan 2005 16:52
door tomos tuning
mijn tomos is et mooiste wat er bestaat

Geplaatst: 24 jan 2005 13:47
door de dooie tomasnerd
ik vind het maar een stom ding eerlijk gezegt
Geplaatst: 03 feb 2005 17:31
door tomos tuning
JA ik ook want TOMOS IS KUT en jij ook maja
Geplaatst: 03 feb 2005 17:45
door Snorro
omdat jij je tomos naar de klote hebt gereden
Geplaatst: 17 feb 2005 16:40
door tomos tuning
klopt hij was te snel , neem daar maar een voorbeeld aan , k ben tenminste niet zon n00b om met een airsal te gaan rijden

Geplaatst: 18 feb 2005 10:35
door tomos powah
He he
Niet over airsall beginnen he
Daar kun je namelijk ook heel hard mee rijden
Vraag maar aan steef je weet wiek bedoel
Maar btw wel geinige tos
Waarom heb je eigenlijk geen scooterpijp gepakt ofso voor je tossie
Check mijne ook eens
Greatings

Geplaatst: 18 feb 2005 13:40
door quadro
op dat filmpje van jou leek hij niet al te snel, maar ik zit nog mte een vraag: wat is er nou precies gebeurd(oorzaak)
Geplaatst: 18 feb 2005 13:52
door poekelen
wat hij op puch forum zei was volgens mij:
"omdat hij geen stabilisator op zijn voorvork had en toen was er wat krom getrokken waardoor zijn voorwiel blokkeerd"
zeg ut me als ik het fout heb

Geplaatst: 03 mar 2005 17:43
door tomos tuning
He he
Niet over airsall beginnen he
Daar kun je namelijk ook heel hard mee rijden
Vraag maar aan steef je weet wiek bedoel
Maar btw wel geinige tos
Waarom heb je eigenlijk geen scooterpijp gepakt ofso voor je tossie
Check mijne ook eens
Greatings
airsal rijd je lang niet zo hard mee als met een polini of andere cil........ airsal is gewoon budget en wel slijvaster dsa wel een voordeel
en k spreek uit ervaring.
op dat filmpje van jou leek hij niet al te snel, maar ik zit nog mte een vraag: wat is er nou precies gebeurd(oorzaak)
k had geen stabilisator tusse me voorvork... bij een tomos met normaal voorspatbord zit dit wel. maar k had dus een aero spatbord en hier was dit niet. maar wat er dus gebeurde...........k maakte een bochtje en opeens sloeg me voorvork krom waardoor k over de kop sloeg , was gelukkig met zeer lage snelheid want k kwam net uit de bocht ( van 180 grade ) als k een stabilisator had gehad dan was er waarschijnlijk nix gebeurd want dan waren de voorpoten bij elkaar blijven staan

Geplaatst: 03 mar 2005 18:31
door poekelen
ik weet niet wat voor bochten jij maakt
maar 180 is bij mij een rechte bocht oftewel een rechtstuk
je bedoelt zkr 90 graden

Geplaatst: 03 mar 2005 19:35
door PH-JCR
waar slaat dat nou weer op??? 180 graden, dan ga je weer terug naar waar je vandaan kwam, 90 graden is naar links/rechts, en 360! ga je rechtdoor!!.