laatst had ik per ongeluk mijn tomosje buiten laten staan, en de linker carterkap was niet goed afgedicht, dus wou hem laatst starten, vonkte hij niet.
Bleek de ontsteking een beetje verroest te zijn, dus ik contactpunten iets opgeschuurd en het vliegwiel. En ik zag dat de cilinder niet echt goed aangedraaid was, dus ik heb die ook nog wat aangedraaid.
Vonkte weer goed, dus ik alles weer in elkaar zetten, hij deed het weer. reed vanochtend weg richting school, ging goed, tot ik een paar meters gereden had, begon te schudden, in te houden en reed gewoon klote. Ik reed even door, en daarna (ongeveer wanneer die iets warm begint te worden) deed hij het gewoon weer goed. Reed ik vanmiddag weer naar huis, deed hij weer raar, gaf ik vol gas, en hij ging langzamer, langzamer, tot ik stil stond, en hij uit was, ik 20 keer trappen, en hij deed het weer enigzins.
Bougie kleur:

Vonkt naar mijn idee te slecht, geen blauwe stevige vonk, maar een matige, blauwe vonk. Bougie kan het ook niet aan liggen, heb er 2 geprobeerd, beide vonken matig.
Is het valse lucht ergens? (heb wel genoeg compressie, zo voel ik het althans)
Of heb ik de cilinder te strak aangedraaid? of niet goed kruislings?
Alle kabels zijn gewoon goed!
Bedankt alvast voor jullie reacties!
groeten, Bohmsje!