De tomos heb ik gekocht voor 350 euro, hij was in originele staat behalve het kleinere achtertandiel(24) en de standaard snel uitlaat...
Gelijk na 1 dag heb ik een bullet uitlaat, een 15.15, een paar sproeiers en nog wat los spul gehaald.. Dit liep enorm kut en he tviel niet af te stellen..
Nu ben ik net bij een vriend van me geweest en ik heb samen met hem mijn spruitstuk ontgrenst zonder mn spruitstuk van mijn cilinder af te halen(goed he:P)
Het busje hebben we er met veeeeel kruipolie uit gekregen.. Toen er nog allemaal kruipolie in het spruitstuk zat ging ik even kicken voor de grap, wij dachten kan niks gebeuren ofzo.. Nou volgnesmij heeft kruipolie nitro kracht haha want mijn brommer vloog letterlijk op zn achterwiel uit mn handen! Gelukkig geen ernstige schade, alleen een gebroken stepje.. ach..
Maarja nadat het spruitstuk ontgrenst was reed de brommer met sproeier 60 en powerfilter best lekker maar nog niet helemaal top, ik ga zo even sproeier 62 proberen kijken wat ie dan doet..
Mijn toekomstplannen zijn:
-buddysit
-andere achterbrug(zit ongeveer 2 cm speling op of weet iemand een manier om dit te verhelpen, er zitten originele hoogte veren op!)
-lexus of led achterlicht
-bromkop
-ontsteking goed zetten
-chrome 300mm veren(ALS ik een andere achterbrug heb)
Filmpje hoe die reed met begrenst spruitstuk en verkeerde afstelling:
http://nl.youtube.com/watch?v=huIaJu7CvTs
Met ontgrenst spruitstuk en betere afstelling, ik doe hem niet uit met de choke hoor! ik wilde alleen de stationairschroef aandraaien en toen viel die net uit(omdat ie te laag stond)
http://nl.youtube.com/watch?v=NF6y9J1V0FA
Optrekken:
http://nl.youtube.com/watch?v=qisl655m_78
Fotos:





en even een paar fotosjopjes gemaakt want ik verveelde me:
met buddy en wit achterlicht

met buddy, wit achterlicht en zonder stickers

zonder stickers, wit achterlicht en een lang banaanzadel(deze heb ik nog liggen dus zou ik er op kunnen zetten)

Nieuwe fotootjes gemaakt vandaag want t was zulk mooi weer!



beun geschilderd

kras en roestloos

en mn o zo mooie nummerplaat

8 augustus
chrome 300mm veren, lexuslook kapje en lampbolletjes rood geverft, buddysit
lekker verrot

bling

lexus

filter






O en ik heb een vliegwieltrekker en zuigerstop gehaald maar bleek toch geen zin te hebben want toen ik na veel gekloot mn linker carterkap eraf had en vliegwiel eraf enzo bleek mn blok al op bromstand te staan...
12 augustus
Hoppetee en dan heb je ineens een snelgas, techno estoril, een 22 atw en een niet goed werkende digitale teller
techno

snelgas

tellertje

totaalplaatje




moet nog even sproeier 58 en 56 proberen want 60 is een beetje te groot, hij trekt nu echt kut trouwens
Update!
heb een compoleet 2008 blok+ 2008 voorvork+ nog veel los spul gekocht voor 50 euro, dingen die ik gedaan heb:
-nieuwe voorvork gemonteerd
-65 airsal op het 2008 blok gemonteerd met nieuwe pakkingen, polini membraam en nieuwe tapeindes.
-nieuwe teller gemonteerd tot 80 kmh
en nog wat kleine dingetjes.
De dingen die ik nog wil doen:
-nieuwe bagagedrager(heb ik al liggen)
-nieuw achterspatbord+ lexuslicht monteren(heb ik al liggen)
-chrome achterbrug+ lagers vervangen
-teller beter monteren
-mijn eigen techno terugruilen want heb nu de homoet van een vriend er onder en die rijdt zwaar kut
-koppelingsveren inkorten
en nog meer dingen die ik nu vast vergeet
Nouja hier de fotos:





3 november
zo staatie er momenteel bij:

en ik heb mn oude airsal getuned



UPDAATE 16 nov
Heb de laatste tijd een aantal dingen gedaan:
--Originele 50cc getuned en poortmapje van originele en getunede 50cc gemaakt(ga hem nog verder tunen alleen weet niet wat ik nogmeer kan verbeteren?
--Mijn oude airsal 65cc wat beter afgewerkt en verder getuned, wat kan ik aan deze nog meer doen?
--Setje freesjes aangeschaft voor 15 incl verzendkosten
--Oude spatbord uitgeboort en nieuw achterspatbord gemonteerd
--24 atw gemonteerd trekt een stuk harder!
--En nog wel wat dingen die ik effe vergeten ben die me vast later wel weer opkomen!
Hier de fotos! filmpjes komen eraan!
Kraseditie airsal getuned



Poortmapje:

Airsal zuigertje, gat is even breed gemaakt als inlaatpoort
Zoveel moest er aan beide kanten af

Klaar

Kop schoongemaakt

De freesjes van 15 incl verzendkosten

Getunede bromzuiger

had effe geen zin omnieuwe pakkingen te kopen

Getunede originele cilinder(zit een beetje olie in)

Poortmapje originele cilinder:

Poortmapje getunede cilinder:

50cc tuned blok

2008 type blok(ga ik denk ik compleet maken en verkopen)

Oude spatbord

Het beunhok

En het nieuwe spatbord


Brommer is nog wel goor



En deze komt er binnekort ook op

Filmpjeeeees!
1. Setup:
2008 blok gereviseerd GROTE spoelpoorten
65cc airsal
puch 70cc HD kop
techno estoril
26-22 twv
schuin ontgrenst spruitstuk
1515 @ 68
polini membraam
bougie hittegraad 8
Powerfilter
http://nl.youtube.com/watch?v=0-0HWuA411E
2. Setup:
200? blok met kleine spoelpoorten en ooouuuude lagers en keerringen
65cc airsal
puch city 25 kop
techno estoril
26-22 twv
recht 16mm spruitstuk
1515 @ 68
polini membraam
bougie hittegraag 8
gaasfilter
http://nl.youtube.com/watch?v=Ubr_R-WtPaw
http://nl.youtube.com/watch?v=3w5B0__uRt4
http://nl.youtube.com/watch?v=H1uFizdKOOE
3. Setup:
200? blok met kleine spoelpoorten en ooouuuude lagers en keerringen
veelste strakke gaskabel
65cc airsal
bromkop
techno estoril
26-22 twv
recht 16mm spruitstuk met gat erin
1515 @ 68
polini membraam
bougie hittegraag 8
gaasfilter
http://nl.youtube.com/watch?v=lia3WUO4JPg
4. Setup(huidige setup)
200? blok met kleine spoelpoorten en ooouuuude lagers en keerringen
65cc airsal
bromkop
techno estoril
26-24 twv
schuin 15mm uitgeboort spruitstuk
1515 @ 68
polini membraam
bougie hittegraag 8
gaasfilter
200? blok met kleine spoelpoorten en ooouuuude lagers en keerringen
65cc airsal
puch city 25 kop
techno estoril
26-22 twv
recht 16mm spruitstuk
1515 @ 68
polini membraam
bougie hittegraag 8
gaasfilter
http://nl.youtube.com/watch?v=LFKh0Hhk0cc
Update!
Zo heb even tijdelijk een getunede 50cc met de uitlaatpoort een STUK omhoog gehaald erop zitten zodat de cilinder nu op blowdown 30 staat. Hij trekt het nog net met 24 achtertandwiel en op top gaatie wel lekker hard 70 ofzo alleen in het middengebied totaal geen power zodat je plat moet gaan liggen of van een heuveltje afgaan voordat die in ze powerband kan komen.
Ben nu bezig met een blokje voor de airsal waar oa binnenrotor en spoelpoorten pasgemaakt worden

Filmpjes van de getunede 50:
http://nl.youtube.com/watch?v=loV_MDXI_4s
http://nl.youtube.com/watch?v=t0Pes__NSsc
En nog een filmpje van mn citta en mn tomos(citta moet nog verkocht worden!)
http://nl.youtube.com/watch?v=SkZxiMZ0X7k
Hier wat fotootjes van vanalles:
spoelpoorten aangepast alleen zit hier met een probleempje want als ik ze helemaal zou aanpassen blijft er te weinig cartervlees over, iemand ideetjes??



blokje wordt nog gereviseerd enzo dus maak je niet druk dat de krukas er nog in zit.
gevolg van lang rijden met standaard voetpakking en een airsal


hier zie je mooi waar alle poorten in de cilinder zitten

Links standaard zuiger, rechts even breed als de inlaat zuiger

en cilinder zag dr ook nog mooi uit

getuned en niet getuned

3 op een rij

Tot de volgende update waar ik waarschijnlijk mn binnenrotortje heb ofzeu!
Update!
heb weer wat leuks aangeschaft want kon het voor dat prijsje niet laten liggen. Denk dat ik deze even op mijn airsal blok ga testen kijken hoe dat rijdt icm aangepaste carters, homoet en binnenrotortje.





Een 17,5 PHBN dellortho met powerfilter, aansluitmateriaal en spruitstuk. Gaan jullie maar es raden wat ik hiervoor heb betaalt!