


2006: (aangeschaft op 8 Juni)

2007:

2008/09:

2009/tot nu:


Final results!!
__________________________________________________________________________
nu nog voor de zomer 2009 is het ding compleet uit elkaar gegaan en gaan de veranderingen uitgevoerd worden. alles tot in de puntjes proberen uit te voeren. hij heeft al flink wat veranderingen ondergaan en die gaan niet grondig meer veranderen, de kleur stelling word anders het word allemaal strakker, cleaner en nieuw!! home made beugeltjes draadbomen etc gaan gemaakt worden en we zien wel waar het schip strand! doel is zomer 2010 met een tomos te staan die af is!

Update's van nieuw naar oud
Update: 17-01
zo gister weer ff bezig gweest aan de tomos, het uiterlijk is nu af! moet nog wel als het weer wat warmeri s een plekje op me frame bij spuiten en de koppeling en carb heeft nog wat afstel werk nodig wat ik aankomend weekend oid wel weer gaat doen..
gelast spruitstuk gemonteerd + carb en filter

Update: 03-01
allereerst iedereen nog de beste wense

vandaag weer even bezig gweest, de carb paste wel mar niet icm het filter dat ik had gekocht en die wilde ik tog wel graag behouden dus ben vandaag wat gaan zagen..



up next word die gelast en dan kan alles gemonteerd worden en gestart worden met afstellen

Update: 30-12
vandaag de nieuwe segmente geplaats met de zelfde voering als op de CNC gevreesde trekveren koppeling andere segmente waren na een x aantal keren rijde al flink kaal zoals te zien is, gelijk ook de veer een 2cm in gekort en alles weer terug geplaatst,, up next is alleen nog het spruitstuk iets aanpasse maar dat is het werk niet echt moet iets meer onder een hoek komen te staan omdat anders m'n 15mm carb icm powerfilter niet past



Nieuwe onderdeeltjes:


Update: 28-12
gister weer even bezig gweest aan de tomos onderdelen waren binnen, nu alleen nog wachten op het luchtfilter dan kan deze op de 15mm en dan is alles binnen.
bedrading is weggewerkt tussen de blokophanging en aan/uit gaat nu dmv een schakelaar:

daarna blok met verse pakkinge/zuigerveren bij cil weer gemonteerd en ook gelijk de nieuwe NGK bougie kabel:

en mijn sleutel space:

to do list:
segmente 2de versnelling plaatsen + veer in korte blok weer in elkaar met verse olie/pakking,
15mm + filter plaatsen en afstellen
koppeling afstellen
frame plekje bij werken van het voorjaar
Update: 26-12
zo na toch wat weken keertjes redelijk er op gereden te hebben zit nog wat werk in de koppeling etc.. er weer terug in gevlogen zodat de brommer afgemaakt kan gaan worden. blok is er nu ondervandaag en word opgeknapt, nieuwe zuigerveren en pakkingen, koppeling 2de versnelling gaat erin, 15mm carb gaat erop en ander luchtfilter kga aantal rode details er in verweke omdat ik dit bij de killswitch ook wel tof vond

Frame in winterslaap:

Blok met nieuwe onderdelen:

daarna begonnen aan het uitelkaarhale en bewerken zodat het mooi overloopt op de 65cc
bewerkte carters links:

Nieuwe onderdelen, komt nog een rood luchtfilter bij! is onderweg.

Update: 28-10
zo de segmentjes voor de 2de versnelling zijn inmiddels alweer even in huis maar heb even geen tijd voor de tomos, wel ook een veer ingekort 2 a 3 cm ongeveer, aankomend weekend ook weer geen tijd dus hoop volgend weekend weer is flink te kunne sleutelen en de koppeling erin te zette/ killswitch na gekeke te hebben verliest soms ze contact nu en valt dan dus uit, even kijke waar dit aan licht

Update: 17-10
zo niet heel erg bezig gweest maar wel een beetje, voorlicht zitte erop en kapjes had ik zo goed als af maar sloegen wit uit met blankelak spuiten zit dus wel weer wat werk aan


Update: 06-10
de Segmente lagen vandaag op de mat dus gelijk maar aan de slag gegaan, ben tusse door ook nog wat aan me kapjes bezig maar ik hoop met wat goed weer zaterdag wat te kunne gaan testen die kapjes komen tussen door wel

het setje:


nieuw en oud

Update: 02-10
vandaag en gister weer flink bezig gweest hoef eigenlijk enkelt nog 3 kapjes te spuiten (voorlicht, en zijkapjes) en het is wachte op de koppeling die ik bij henk kasten van het forum gekocht heb,.. verder de me draadboom alvast getest en deze werkt


___________________________________________________
Foto's eerste periode van het proces!







M'n setup op dit momet is:
* Carters gevreesd voor 65cc Airsal
* 65cc Airsal
* 16mm schuin spruitstuk
* 15mm dell'orto carb
* 1ste versnelling CNC gefreesd, 2de aangepaste voering zelfde als CNC segmenten
* Tandwiel verhouding, 26 / 24
* Metrakit uitlaat, orspronkelijk van gilera runner
met vorige setup lag de snelheid op de 70 a 75 nu nog niet getest