• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

help brommer rijd niet goed

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 23 sep 2008 17:58

setup = 65 cc, 50 cc kop, homoet, 15/15 mm carb, sproeier 76.

ok mijn brommer reed eerst op zijn top zonder probleem 78 met deze setup.
op een dag begon het af te zwakken en reed ik nog maar 60.
daarna toen ik mijn brommer aan zette had hij geen overbrenging (alsof hij in zijn vrij stond) daarom heb ik het vraagtekenveertje vervangen. toen ik dit deed zag ik ook dat de koppelingssegmenten versleten waren. die heb ik de dag erna ook vervangen. zet alles weer in elkaar. reed hij nogsteeds hetzelfde. het begon nog verder af te zwakken. ben ik verder gaan kijken. 65 cc kop er op, sproeiers gewisseld. niks hielp. mijn brommer stottert steeds meer en het lijkt alsof hij ergens geen grip heeft/overheen glijd in het blok. mijn brommer rijd op het moment 40 en maakt best veel herrie. hier filmpje van hoe hij nu rijd.

http://nl.tinypic.com/player.php?v=b8u4vm&s=4

hoop dat iemand een oplossing heeft.

TomosTuningWassenaar
Diehard
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website
  • Citeer

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 23 sep 2008 18:13

wat is je setup nu dan? je zegt een 65cc kop, maar er staat ook 50cc kop. wat is de kleur van je boudie? ik denk dat je sproeier te groot is.
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 23 sep 2008 22:19

sproeiers heb ik al verwisseld. ben niet iemand die net begint. maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt. heb altijd al bijna 80 gereden met sproeier 74/76. heb ik ongeveer een maand mee kunnen rijden met een koffiebruine bougie. nu begint het steeds meer af te zwakken en lijkt het alsof hij in zijn vrij start. eerst greep hij nog wel beetje aan. nu moet ik als ik hem start naar zijn stationair laten zakken en stukje meelopen en dan grijpt hij aan. dit blijft hij doen totdat hij een keer uit is geweest. ik zat er ook aan te denken dat er iets met de ontsteking is. eerst was deze sproeier dus perfect maar nu stottert hij ook. dingen die ik nog na zou kunnen kijken is een verdraaiing van mijn grondplaat of de krukas keerring maar dan blijf ik nog bij de vraag waarom hij start en dan zeg maar in zijn vrij staat. iets is er versleten maar kan niet zo zien wat.

vdWal
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor vdWal » 24 sep 2008 08:55

ik denk dat je hier voor toch gewoon bij je koppeling moet zoeken,

je weet zeker dat het vraagteken veertje goed zit en je veren enz ook?
Baby Blue Street Racert!!

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 24 sep 2008 08:59

alles zit perfect. waar ik aan zat te denken is misschien de as van mijn krukas dat die versleten is en niet meer goed aangrijpt in mijn koppelingshuis of andersom. dat in ieder geval mijn koppelingshuis niet goed meer draait. dit ook vanwege het fijt dat hij in zijn vrij lijkt te staan. dit heb ik trouwens niet altijd. maar wel vaak. en hij stottert alsof hij verzuipt maar deze sproeier heeft er altijd al ingezeten. ik weet ook dat mijn zuigerveren zijn versleten en daar heb ik een nieuwe cilinder voor besteld want wou er toch een 70 cc op hebben. niemand ooit eerder dit probleem gehad ?

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 24 sep 2008 09:28

Ik heb sinds gisteravond dit probleem ook.

Ik rijd met een 50cc, 14/12 en 15mm spruitstuk:"

Brommer is moeilijk te starten, en wanneer die gestart is wil die op geen enkele wijze meer uit zijn vrij, dit probleem had ik vanochtend toen ik naar mijn werk wou gaan.
Gisteravond heb ik er nieuwe koppelingssegmenten in gezet en nieuwe tandwielen int blok, toen ik een stuk ging rijden schakelde hij sowieso al moeilijk over, en op een gegegevn moment begon ie te haperen (niet haperen van afstelling maar iets anders), ik reed dan in de 2e versnelling en hij wou terug schieten naar of de 1e versnelling, of de vrij (staande positie, zo noem ik het althans)

Voordat ik mijn brommer vanochtend startte, was mijn achterwiel geblokkeerd, dit probleem had ik ook 10m voor me huis en mocht ik gaan lopen.
Ik kreeg 'm na wat gekloot wel van de 'handrem' af (ik had dus geen enkele rem ingeknepen, a-wiel was geblokkeerd) maar alsnog niet uit z'n vrij.

Merk je trouwens ook een verschil qua geluid van de brommer, eerst was die van mij redelijk zwaar en nu met die nieuwe koppeling een fluitketel.

Ik heb dus iets soort gelijks, en alleen maar door het vervangen van de kopppelingssegmenten + tandwielen.
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 24 sep 2008 12:41

jij hebt in ieder geval nog iets vervangen wat het probleem kan veroorzaken :P maar het is idd een soort gelijk probleem. hij begint langzaam zachter te rijden als de dagen voorbij gaan. het is net alsof de koppeling slipt terwijl ik hem toch vervangen heb tjidens het probleem. een blokkerend achterwiel heb ik nog niet gehad. maar je weet maar nooit. word denk ik toch eens kijken naar de speling die hij op zijn krukas heeft of naar het koppelingshuis zelf. ik heb nog geen tandwielen vervangen. maarhet moet aan de overbrenging vanaf de krukas liggen. iets anders dat kan "slippen" in een tomos weet ik niet. toch begint mijn vermoeden uit te gaan naar de tandjes die ik op mijn as heb zitten waar het koppelingshuis op draait. nog iemand hetzelfde probleem ? hoop dat iemand hier al een oplossing voor heeft voor ik hem opengooi. moet er namelijk elke dag nog gebruik van maken, ook al rijd hij op het moment maar 40/45.

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 25 sep 2008 13:09

ok heb hem weer zover gekregen dat hij weer rond de 60 rijd. heb gister even snel een paar dingen naagekeken. ik opende de kant met de grondplaat en ik merkte dat daar beetje water uit kwam. dit is er nu gelukkig uit.de grondplaat heb ik een klein stukje verdraaid waardoor de ontsteking een heel klein stukje vervroegd is. ik heb de bougie vervangen en een kleinere sproeier in gezet (rijd nu te klein maar komt toch een nieuwe cilinder aan). deze afstelling zorgde dat mijn brommie weer gezond optrok maar bij de 50 toch nog wat moeite krijgt om door te trekken. hij rijd op zijn top nu 60 en moet nog veel verder kunnen. ook voel ik mijn brommer best erg trillen. ik denk ook dat er in mijn cilinder iets kapot is gegaan waardoor hij minder druk opbouwd (vandaar de nieuwe cilinder)

iemand misschien idee wat er zo kan trillen(schudden) in mijn brommer ?

Volty
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 26 sep 2008 10:32

Heb je een contactpuntenontsteking? Zo ja, contactpunten afstellen.. of vervangen.
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij