- Welke model tomos heb je? A35
Uit welk jaar komt de tomos ? er staat tenaamstelling 2005, dus onbekend het lijkt me iets van 1998
Is het een snor of een brommer? snor met een brommercilinder en kop.
Wanneer ontstond het probleem? dat is het speciale eraan.
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? nee
Wat is het probleem?
Ik hoor hier eigenlijk helemaal niet te zijn, ik heb me dit jaar voornamenlijk bezighouden met scooters e.d. En ik heb een keer een vriend geholpen met een tomos, dit was een zeer bijzondere dag. Mijn beste vriend is alleen overleden. En zijn tomos is nu in mijn bezit. Ik wil hem dus vooral voor hem, weer in rijdende staat en alles krijgen.
Ik ben bijna 16 dus echt veel ervaring heb ik nog niet.
Ik zal mijn verhaal uitleggen:
Hij heeft denk ik een half jaar geleden de tomos gekocht, en toen ze thuis kwamen bleek het ding te lekken. ( de lichten en alles deden het ook niet, en hij was gewoon beunhazig in elkaar gezet). De lichten werken nu al voor een deel, maar die vragen komen later wel. Het ding heeft een zijstandaard die hem ontiegelijk schuin laat staan naar de linker kant. Ik heb al gelezen dat er dan bij de kickstart een keerring kapot kan zijn maargoed. Het ding is vervoerd in een auto zonder echt lekker vast te staan oid.
Hij lekt op dit moment niet meer, omdat er gewoon niets meer te lekken inzit heb ik het idee. Wat ik me nu dus afvraag hoe kan ik makkelijk nagaan wat er precies mis is. Het moet toch bijna zeker carterolie zijn die lekt? of kan het ook gewoon benzine zijn? (volgens mij heeft hij daar ook nog een tijd zonder benzine gestaan en toch gelekt, maar dit weet ik niet meer zeker.) Is er een manier om hier achter te komen zonder alles helemaal vol te gooien met benzine/ olie? Ook heb ik gezien dat de pakking aan de rechterkant er niet lekker opzit, maar ik moet nog even kijken of dit vloeibare pakking is of een gewone. Maar hebben jullie misschien een paar tips om erachter te komen. Ik vond dit eigenlijk tussen een kleine vraag vallen en een grote, mede omdat er straks nog wel wat extra vragen e.d bijkomen.