- Welke model tomos heb je? a35
Uit welk jaar komt de tomos ? 1998
Is het een snor of een brommer? snor
Wanneer ontstond het probleem? vandaag
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? nee
Wat is het probleem?
nou het probleem is dat ik vandaag lekker ging toeren en bij een hellinkje er geen kracht meer uit de motor kwam,de kracht werd steeds minder en minder deed die vroeger nooit.Dus heb ik net de ontsteking gekontroleerd maar die staat perfect,benzine filter in de tank los gehad maar ook schoon,filter in de carburateur brandschoon,volgens mij is de bougie kleur ook goed,niet te licht en niet te donker (ontsteking) heb alles weer terug opgebouwd en op de standaard gezet en met 3-4 keer trappen sloeg die gewoon aan even warm laten draaien en toen rustig op toeren laten komen,ik draaide hem een kwart open maar verder pakte die niet,ook als ik een beetje aan het gas draai wil die afslaan en als ik het gas dan helemaal open zet wil die weer even maar komt totaal niet op toeren,Ik heb niks aan deze snor gedaan het kwam vandaag zomaar opeens,in combinatie met die helling waar die even moest trekken.Op dat moment was het over.Ik heb de heele topic al doorspit maar nog niet echt een goede antwoord.Heeft de koppling iets met het toerental te maken als de snor gewoon op de standaard staat koppling rateld ook flink,maar dat het motortje niet op toeren komt heeft denk ik niks met de koppling te maken,trouwens hoe kan ik zien dat de zuigerveren versleten zijn wie kan mij verder helpen