• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic #2

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3158 berichten
  • Pagina 59 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • …
  • 158
  • Volgende
sven_tomos
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2011 19:35
  • Citeer

Berichtdoor sven_tomos » 29 mar 2011 20:31

Ik heb een kort vraagje. Ik heb nu 2 weken een Bullit uitlaat onder mijn tomos. Ik kocht hem omdat ik hem een stuk mooier vind, wat harder wilde ( en sneller optrekken ) en het een mooier geluid vond geven. Ik had hem eronder gezet en de top bleef evenhoog, optrekken ging zelfs nog langzamer. Ook zat na een week al de demper los ( popnagels los ). Nu wil ik dus een Techno cc gaan halen omdat ik hoorde dat dit een echte optrek uitlaat is. Trekt de cc uitlaat inderdaad een stuk sneller op, en doe ik hier voordeel mee? Of moet ik de Bullit demper maken en hiermee blijven rondrijden..? Alvast bedankt :)
Ik heb de Tecno Circuit en Bullet op precies dezelfde set-up gehad.
Topsnelheid is hetzelfde.
Alleen trekt de Tecno Circuit een stuk lekkerder op. Ook trekt de Tecno Ciruit sneller door naar de topsnelheid.
Dit heeft voor mij de knoop doorgehakt, ik ga voor de Circuit :)
Heel erg bedankt!
Omhoog


Gebruikersavatar
Dnnus123
Pindabrein
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2011 20:38
Locatie: Leeuwarden
  • Citeer

Berichtdoor Dnnus123 » 30 mar 2011 16:42

Hallo een snelle vraag,

ik heb een tomos youngster gekocht en d8 laat ik alles ff na kijken nu heb ik dus ook de olie ververst, dus heb zoon potje ATF gekocht van 250 ml, alles netjes er uit laten lopen en daarna weer netjes er in gedaan, ma nu gaat ie dik in de toeren, nu had ik gelezen hier dat dat normaal is en daar niet van te schrikken, maar hij gaat best wel moeilijk na de 2 hoort dit zo? want dit was eerst niet zo.

alvast bedankt
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 30 mar 2011 17:50

Kan aan je vraagtekenveertje liggen.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
Dnnus123
Pindabrein
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2011 20:38
Locatie: Leeuwarden
  • Citeer

Berichtdoor Dnnus123 » 30 mar 2011 19:33

Kan aan je vraagtekenveertje liggen.
maar voor dat ik de olie had ververst deed hij het wel gewoon goed!
ma anders moet ik dus het cilinderblokje ophalen heb ik wel door.

En dan nog een vraag zijn er ook veren te koop om de youngster achter wat hoger te zetten??
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 30 mar 2011 20:24

Voor zover ik weet niet, maar alles valt pas te maken.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 30 mar 2011 20:38

Kan aan je vraagtekenveertje liggen.
maar voor dat ik de olie had ververst deed hij het wel gewoon goed!
ma anders moet ik dus het cilinderblokje ophalen heb ik wel door.

En dan nog een vraag zijn er ook veren te koop om de youngster achter wat hoger te zetten??
Teveel olie. 250ml is eigelijk net 10ml teveel. Laat er kleine beetje uitlopen todat ie het weer goed doet. Als er teveel olie in zit schakelt ie langer/later over.
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

Gebruikersavatar
Dnnus123
Pindabrein
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2011 20:38
Locatie: Leeuwarden
  • Citeer

Berichtdoor Dnnus123 » 30 mar 2011 21:32

Kan aan je vraagtekenveertje liggen.
maar voor dat ik de olie had ververst deed hij het wel gewoon goed!
ma anders moet ik dus het cilinderblokje ophalen heb ik wel door.

En dan nog een vraag zijn er ook veren te koop om de youngster achter wat hoger te zetten??
Teveel olie. 250ml is eigelijk net 10ml teveel. Laat er kleine beetje uitlopen todat ie het weer goed doet. Als er teveel olie in zit schakelt ie langer/later over.
Hmm is een id, ga dat eerst wel proberen voordat ik dingen uit elkaar ga halen :P

thnx 8)
Omhoog

Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 31 mar 2011 16:25

Ik heb hetzelfde gehad. Nadat ik verse olie erin had gedaan schakelde die later over, en vibreerde meer bij het overschakelen. Nadat ik er wat liet uitlopen was het weer normaal. :mrgreen:
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

Earlgrey72
Pindabrein
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2011 15:13
  • Citeer

Berichtdoor Earlgrey72 » 31 mar 2011 20:42

ik heb jullie hulp nodig, ik krijg die moer (bijlage) niet los. Dat borgdingetje krijg ik geen beweging in. Ik heb hem al platgeslagen, kan ik hem nu met een lucht-tol los krijgen? (zit geen ketting meer om namelijk, of iemand een beter idee?)
25032011205 (Small).jpg
tandwiel (voorkant)
vraagje 2: carterolie is er uit gelopen, kan ik het boutje los maken (zie cirkel) en dit vullen met carter olie? Iemand idee hoeveel ml (tomos standard/a35)?
De bijlage 25032011206 (Small).jpg is niet meer beschikbaar

Dank alvast!
Bijlagen
25032011206 (Small).jpg
carter-olie-boutje?
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 31 mar 2011 20:46

Ik ga vrezen dat je die moer niet met een luchttol los gaat krijgen.
Zulke lange doppen heb ik namelijk nog nooit gezien.
Maar met een bahco moet het zeker lukken.
Dat olievulplugje moet je idd los maken om je olie bij te vullen.
Weet zo niet precies hoeveel olie je er bij moet gieten, maar er zit aan de zijkant een controleplugje, als je de tos op de middenbok zet kun je het blok bijvullen met ATF totdat het uit het zijgaatje komt lopen.Dan zit er precies genoeg ATF in je blok.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 31 mar 2011 20:47

gewoon flink veel wd40, veel wd40 erop en nachtje laten weken
volgende dag weer wd40 en dan met een bahco veel kracht zetten

en voor ATF heb je een controleplug
Omhoog

hk bergharen
Pindabrein
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2010 18:55
  • Citeer

Berichtdoor hk bergharen » 01 apr 2011 18:54

Hee mensen,

Ik heb een vraagje. Ik heb een koppeling van ktt gekocht. Deze heeft maar 2 segmenten. Het is bijna de zelfde als een orginelen alleen deze heeft er 2 opzitten terwijl er gewoon 3 op kunnen. Hier zit ook gewoon zoon veer omheen. Deze vallen alleen niet achter iets wat ze tegen houd. Zou deze veer nu niet meteen los schieten? Ik heb hem erin zitten en hij reed gewoon goed. Toch maak ik me er zorgen om.
Omhoog

tvdtomos
Tomosforummer
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 mar 2011 13:33
Locatie: Dron(t)(k)en
  • Citeer

Berichtdoor tvdtomos » 04 apr 2011 12:44

ik heb jullie hulp nodig, ik krijg die moer (bijlage) niet los. Dat borgdingetje krijg ik geen beweging in. Ik heb hem al platgeslagen, kan ik hem nu met een lucht-tol los krijgen? (zit geen ketting meer om namelijk, of iemand een beter idee?)
25032011205 (Small).jpg
vraagje 2: carterolie is er uit gelopen, kan ik het boutje los maken (zie cirkel) en dit vullen met carter olie? Iemand idee hoeveel ml (tomos standard/a35)?
25032011206 (Small).jpg

Dank alvast!
even met 2 man proberen.. de ene pakt een moersleutel die past en de ander houdt de ketting dan tegen zodat je hem makkelijk kan losdraaien. Het enige probleem wat je kan hebben is dat je vieze handjes krijgt, maar dat is opzich niet zo'n groot probleem;)
Tomos A3

set up:
Airsal 70cc (Puch Maxi)
Puch 70cc Athena cilinderkop
15/15 carb
Spruitstuk Tomos voor Puch cilinder 15 mm
Biturbo
twv 26/22

Top: Klokje rond
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 04 apr 2011 14:19

wat ook helpt: klap met een hamer op de sleutel.
Wel aan de goeie kant natuurlijk, anders ram je 'm alleen maar vaster :lol:
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

tvdtomos
Tomosforummer
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 mar 2011 13:33
Locatie: Dron(t)(k)en
  • Citeer

Berichtdoor tvdtomos » 04 apr 2011 18:24

he allemaal, ik kwam net van mijn werk. Ik reed op de dijk met harde wind mee, ongeveer 10 a 15 min rond de 65 gereden. hij rijd normaal gesproken 50 met af en toe uitschieters naar maar liefst te 52 km p/u. Het is een brom

nu mijn vraag: toen ik daarna van de dijk reed en ik reed met zijwind ging ie iets harder dan normaal. Is het zo dat als je een tijd hard hebt gereden, dat ie dan beter presteert?

ohja nog een vraagje.. als je op top snelheid een ngggghhhhhh geluidje hoort en hij gaat niet harder.. een te kleine sproeier?

groet
Tomos A3

set up:
Airsal 70cc (Puch Maxi)
Puch 70cc Athena cilinderkop
15/15 carb
Spruitstuk Tomos voor Puch cilinder 15 mm
Biturbo
twv 26/22

Top: Klokje rond
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 04 apr 2011 20:18

he allemaal, ik kwam net van mijn werk. Ik reed op de dijk met harde wind mee, ongeveer 10 a 15 min rond de 65 gereden. hij rijd normaal gesproken 50 met af en toe uitschieters naar maar liefst te 52 km p/u. Het is een brom

nu mijn vraag: toen ik daarna van de dijk reed en ik reed met zijwind ging ie iets harder dan normaal. Is het zo dat als je een tijd hard hebt gereden, dat ie dan beter presteert?

ohja nog een vraagje.. als je op top snelheid een ngggghhhhhh geluidje hoort en hij gaat niet harder.. een te kleine sproeier?

groet
dat geluid is vooral als hij koud is, maar als hij soms doortrekt zou je wel eens naar je sproeier moeten kijken ja
straks is het mengsel te arm en draait je blok in elkaar
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 04 apr 2011 22:06

Ik zou zeker naar de bougie kijken of hij niet te licht is. ik denk ook dat je sproeier iets te klein is. Ik heb ongeveer dezelfde setup gehad, met een standaard snel uitlaat en ik reed al 55/60.
Omhoog

Earlgrey72
Pindabrein
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2011 15:13
  • Citeer

Berichtdoor Earlgrey72 » 04 apr 2011 22:22

ik kom steeds een stukje verder met de tomos (leuk hoor knutselen). heb hem inmiddels weer in elkaar. Alleen bij starten ratelt de kickstart (vermoed ik) en deze gaat niet automatisch meer terug. ik heb al 1000 mogelijkheden geprobeerd, wat kan ik fout doen... Wat is overigens het beste om de vlakke kant van de krukas (vermoed ik?) op te doen voor de kick-spie?

hoop op jullie hulp, heb ik al veel aan gehad tot nu toe!
Omhoog

Gebruikersavatar
JesseJeremy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:34
Locatie: Enschede
  • Citeer

Berichtdoor JesseJeremy » 04 apr 2011 22:28

Als je kickstart niet meer terug gaat dan zit de veer niet goed of is kapot.
Rust in vrede onze grote vriend Jan de Lasser

Pack'r number 2
Youngster 2008 Sold
Tomos A35 verkocht in onderdelen
Pack'r Kapot gereden door een achterlijke bezorgscooter
China bike Cadeau gedaan aan het broertje van Pascal
Vespa SI Sold
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 04 apr 2011 23:07

De kickstart veer moet in het carter achter het ijzer blijven hangen, en in het kickstartbeugeltje in een gaatje vallen. Dan draai je zover rechtsom, dat je de kickstart erop kan zetten en de spie er in kan drukken, over de vlakke kant van de kickstartas zodat de spie aan de voorkant van de beugel komt die de kickstart tegenhoudt. Die vlakke kant van de as kan je het beste naar de voorkant zetten, voordat je het beugeltje erop zet.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3158 berichten
  • Pagina 59 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • …
  • 158
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.