• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Standard a.k.a. Terrortosser

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
52 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
Gebruikersavatar
Lev-he
Tomosforummer
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 apr 2010 15:00
  • Citeer

Berichtdoor Lev-he » 11 okt 2010 18:43

Mooie brommer! Wees er zuinig op. Is dit een EX versie of XL? Oftewel met of zonder elektrische start?
Omhoog


Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 11 okt 2010 18:44

Mooie brommer! Wees er zuinig op. Is dit een EX versie of XL? Oftewel met of zonder elektrische start?
zonder :wink:

kickstart is voor echte mannen :P

en dankje natuurlijk, en ik ben er echt heel zuinig op :)
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website
  • Citeer

Berichtdoor boy-1993 » 13 okt 2010 18:00

shiny dingetje zo zag die van mij er ook uit maar dan brom toen die standaard was bij mij alleen standaard uitlaat nu heb ik dezelfde maar hijs wel erg netjes! succes ermee
Omhoog

Gebruikersavatar
pinophyte
Tomosforummer
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 apr 2010 18:52
  • Citeer

Berichtdoor pinophyte » 13 okt 2010 18:30

welk blok is dit?
kun je dan ook de ontsteking veranderen?
ik heb namelijk een a5 blok en ben even aan het kijken wat de mogelijkheden zijn kwa opvoeren.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 13 okt 2010 21:12

welk blok is dit?
kun je dan ook de ontsteking veranderen?
ik heb namelijk een a5 blok en ben even aan het kijken wat de mogelijkheden zijn kwa opvoeren.
ik zou het je niet kunnen vertellen, alle kennis die ik van tomosjes bezit is door het sleutelen aan deze, meer kan ik je niet vertellen. ;(
Omhoog

BeunnerR
Vaste forummer
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 aug 2009 04:25
Locatie: 072
  • Citeer

Berichtdoor BeunnerR » 13 okt 2010 22:17

nice dinkie, heb dezelfde.. alleen dan blauw

zou wel je velgies zwart make, staat ff wat beter,,


Afbeelding
Tomos snor 2010 65cc blab
BMW 520i E34.. 6inlijnkut
BMW 325i E36 -- driftbakki
Omhoog

Gebruikersavatar
JesseJeremy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:34
Locatie: Enschede
  • Citeer

Berichtdoor JesseJeremy » 13 okt 2010 23:14

mooie tomos, en zeker mooie uitlaat.
netjes netjes
Rust in vrede onze grote vriend Jan de Lasser

Pack'r number 2
Youngster 2008 Sold
Tomos A35 verkocht in onderdelen
Pack'r Kapot gereden door een achterlijke bezorgscooter
China bike Cadeau gedaan aan het broertje van Pascal
Vespa SI Sold
Omhoog

BeunnerR
Vaste forummer
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 aug 2009 04:25
Locatie: 072
  • Citeer

Berichtdoor BeunnerR » 16 okt 2010 18:57

en je voorvork ook, zwart maak binnekort wel ff pica, :D
Tomos snor 2010 65cc blab
BMW 520i E34.. 6inlijnkut
BMW 325i E36 -- driftbakki
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 24 okt 2010 19:28

Je tomos ziet er nog erg vers uit, wees er zuinig op! :D :)
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 25 okt 2010 08:17

Je tomos ziet er nog erg vers uit, wees er zuinig op! :D :)
doe ik :) , een hoop werk maar het is het waard
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 13 jan 2011 17:43

kleine update:

70cc Cilinder-kop erop gezet (trekt geweldig :D )

Afbeelding

deze dus

en uitlaat veranderd van terugloop naar bullet voor de winter, anders blijf ik schoonmaken :x

ik zit te denken om een 50cc airsal te kopen, is dat een beetje aan te raden? :)
Omhoog

Gebruikersavatar
dirkvanpol
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:53
Locatie: Asten
  • Citeer

Berichtdoor dirkvanpol » 13 jan 2011 18:06

dus met de sneeuw erop gehad die teruloper, ben je goed te laat ?:P
I'm back :)

Eigenaar van :

Tomos Redracer (a35)
2x Tomos streetmate
Honda civic
Honda SFX Sport
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 13 jan 2011 18:15

Waarom heb je niet gewoon een bromkop gemonteerd? :x
Ik vind het persoonlijk niet waard om een 50cc Airsal te kopen als je nu een snorcilinder hebt. Het verschil is niet zo extreem groot.
En als je echt harder wilt dan zou ik voor de 65cc Airsal gaan.

Persoonlijk zou ik hem gewoon zo laten, want hij ziet er nog steeds erg netjes uit.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

pijlsnellepeter
Vaste forummer
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 okt 2010 14:16
Locatie: enschede
  • Citeer

Berichtdoor pijlsnellepeter » 13 jan 2011 18:32

eigenlijk is er helemaal niet veel voor nodig om een brommer(t) snel te maken ! je hebt helemaal geen exotische (dure) uitlaat of 70 cc nodig. wat ik vroeguh met mijn fs1 , ks50 en kreidlertjes deed (en niet alleen die van mij) was de uitlaatpoort uitvijlen ! de breedte in voor meer trekkracht en de hoogte in voor meer toeren. ik rijd bv op een funtastic-snor met alleen een speedy piep en uitgevijlde cilinder. het kutding giert de wijk uit ! ik heb het achtertandwiel al vevangen van 28 naar 24 maar ik kan nog steeds niet volgas rijden. de juiste afstelling is het toverwoord ! succes.
funtastic/oranje - snor
quadro/chroom - snor
standaard/army met aanhager - snor
custum/chroom (zie avatar) - brom
maxi/chroom moet ik nog ff in elkaar zetten - brom
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 13 jan 2011 19:57

dus met de sneeuw erop gehad die teruloper, ben je goed te laat ?:P
nee al tijdje terug wel :P , voor de sneeuw, en heb de hele terugloop schoongemaakt en hij is als nieuw nu :)
Waarom heb je niet gewoon een bromkop gemonteerd? :x
Ik vind het persoonlijk niet waard om een 50cc Airsal te kopen als je nu een snorcilinder hebt. Het verschil is niet zo extreem groot.
En als je echt harder wilt dan zou ik voor de 65cc Airsal gaan.

Persoonlijk zou ik hem gewoon zo laten, want hij ziet er nog steeds erg netjes uit.
ja veel harder hoef ik ook niet, maar ietjes toch :oops:
eigenlijk is er helemaal niet veel voor nodig om een brommer(t) snel te maken ! je hebt helemaal geen exotische (dure) uitlaat of 70 cc nodig. wat ik vroeguh met mijn fs1 , ks50 en kreidlertjes deed (en niet alleen die van mij) was de uitlaatpoort uitvijlen ! de breedte in voor meer trekkracht en de hoogte in voor meer toeren. ik rijd bv op een funtastic-snor met alleen een speedy piep en uitgevijlde cilinder. het kutding giert de wijk uit ! ik heb het achtertandwiel al vevangen van 28 naar 24 maar ik kan nog steeds niet volgas rijden. de juiste afstelling is het toverwoord ! succes.
ja dat is wel zo, ben er nu wel blij mee eigenlijk, dus misschien hou ik hem wel zo :)
Omhoog

Gebruikersavatar
dirkvanpol
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:53
Locatie: Asten
  • Citeer

Berichtdoor dirkvanpol » 14 jan 2011 01:58

eigenlijk is er helemaal niet veel voor nodig om een brommer(t) snel te maken ! je hebt helemaal geen exotische (dure) uitlaat of 70 cc nodig. wat ik vroeguh met mijn fs1 , ks50 en kreidlertjes deed (en niet alleen die van mij) was de uitlaatpoort uitvijlen ! de breedte in voor meer trekkracht en de hoogte in voor meer toeren. ik rijd bv op een funtastic-snor met alleen een speedy piep en uitgevijlde cilinder. het kutding giert de wijk uit ! ik heb het achtertandwiel al vevangen van 28 naar 24 maar ik kan nog steeds niet volgas rijden. de juiste afstelling is het toverwoord ! succes.
kreidler en yamaha fsje is heel anders als je een tomos volle bak wil naaien, schakel is zoiezo 50cc makkelijker harder laten lopen als automaat of 1 speed harder te laten lopen..
I'm back :)

Eigenaar van :

Tomos Redracer (a35)
2x Tomos streetmate
Honda civic
Honda SFX Sport
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 11 feb 2011 19:32

update :)

50cc Airsal (eindelijk) gemonteerd
rijd perfect alleen vreemde ratel bij lage en hoge snelheden :x

morgen foto + filmpje :)
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 11 feb 2011 20:23

ratelen schijnt normaal te zijn bij een airsal, dat had ik ook terwijl alles goed gemonteerd was,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 11 feb 2011 20:26

ratelen schijnt normaal te zijn bij een airsal, dat had ik ook terwijl alles goed gemonteerd was,
hmm ok, t klinkt ook niet echt gevaarlijk :)
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 11 feb 2011 21:45

is het ook niet, :)
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
52 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.