• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Bromkop erop... En Nu? Snor iets opvoeren

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
69 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
Gekke
Tomosforummer
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 okt 2005 12:50
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Gekke » 05 apr 2006 23:51

Ik ga een 24 atw hale... als het me neit bevalt ga ik nog wel opzoek naar een brommer carb.

26 is volgens mij iets te groot en 22 iets te klein.. heb uiteraard geen ervaring... ik hou het dus bij 24 :o
Omhoog


Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 06 apr 2006 00:20

Hmm ik betwijfel of je met die kleine verandering resultaat boekt,

26 is meer voor de hand liggend, maar ondervinding is het beste
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
kevin
Vaste forummer
Berichten: 333
Lid geworden op: 23 feb 2006 21:32
Locatie: Oisterwijk (NB)
Contacteer:
Contacteer kevin
Website
  • Citeer

Berichtdoor kevin » 06 apr 2006 09:29

@ joop, jij beweert met een grotere vertanding sneller op te trekken, dat klopt natuurlijk niet, zet je mountainbike maar eens in je hoogste versnelling en probeer dan eens weg te rijden, of in zijn laagste versnelling,
een kleinere vertanding zorgt dus voor meer trekkracht een grtoere voor een hogere top en minder trekkracht
kevin
http://www.minarellitomos.web-log.nl
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 06 apr 2006 09:38

even alles op- een rijtje, want zelfs ik zie dat er dingen wordne gepost die niet kloppen.
Een standaard snor tomos heeft een 31 of 33 Atw (in ieder geval neit kleiner)
Met een KLEINER atw trekt ie langzamer op maar gaat ie harder.
Met een GROTER atw trekt ie harder op maar gaat ie minder hard.
Omhoog

Gekke
Tomosforummer
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 okt 2005 12:50
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Gekke » 06 apr 2006 12:58

hmm

Maar nou ga ik een andere tandwiel hale 24.

Maar ik wil me trakkracht wel behouden.. kan ik dan geen 14/12 brommer carb hale ? zodat ie wel goed doortrekt + mooie top heb...
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 06 apr 2006 14:08

hmm

Maar nou ga ik een andere tandwiel hale 24.

Maar ik wil me trakkracht wel behouden.. kan ik dan geen 14/12 brommer carb hale ? zodat ie wel goed doortrekt + mooie top heb...
Oh is dat echt zo , ik heb mijn brommer gekocht van een vriend, die zei dat ie helemaal standaard was, zat 26-22 vertanding op.
en met imitatie uitlaat, originele look.

Maar ik snap het, en kevin wat je zegt is maar half goed!
Ik zeg niet dat je gelijk harder optrekt, maar in combinatie met die snelle uitlaat volgens mij wel!
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 06 apr 2006 14:15

even alles op- een rijtje, want zelfs ik zie dat er dingen wordne gepost die niet kloppen.
Een standaard snor tomos heeft een 31 of 33 Atw (in ieder geval neit kleiner)
Met een KLEINER atw trekt ie langzamer op maar gaat ie harder.
Met een GROTER atw trekt ie harder op maar gaat ie minder hard.
hier wordt tenminste egt normaal gepraat.
kevin lees dit door en onthoud dit
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 06 apr 2006 16:35

ahum op een snor tomos zit geen 32 atw hoor, dan zou die ongelooflijk moeten trekken;)
Bullshit, op een snor tomos zit trouwens standaard 33!
En ja die trekken ongelofelijk hard, je merkt er misschien niks van omdat je al na 3 seconden op ze top zit.

En idd wat Multifix zegt klopt helemaal.
Omhoog

TQ Rider
Vastgeroeste forummer
Berichten: 829
Lid geworden op: 04 nov 2005 14:10
  • Citeer

Berichtdoor TQ Rider » 06 apr 2006 16:46

moet zo'n snor blok altijd dan met een ei cillinder zijn of niet ?
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 06 apr 2006 19:21


Bullshit, op een snor tomos zit trouwens standaard 33!
En ja die trekken ongelofelijk hard, je merkt er misschien niks van omdat je al na 3 seconden op ze top zit.

En idd wat Multifix zegt klopt helemaal.
Ik weet het nu, k had het fout, ik dacht dat mijn helemaal standaard was, met een atw 22, maar blijkbaar niet. Voorbarige conclusie, sorry ;)!
Afbeelding
Omhoog

Gekke
Tomosforummer
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 okt 2005 12:50
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Gekke » 06 apr 2006 21:07

WOUW :shock:

Een brommerkop loopt Egt heel Erg goed... Topsnelheid tegen de 35/4O... Me brommer loopt nu echt 1o x beter.. Ik adviseer iedereen zoeen brommerkop op een snorbrommer :lol:

Deze week nog een atw hale...

ik zit te twijvelen tussen 24 en 26 :oops:

Wat denken jullie ? welke zal ik hale?

EDIT:

Moet ik persee een extra sterke ketting ingekort erbij kope? als ik een nadere atw ga hale? of hoeft dat niet?
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 06 apr 2006 23:25

Dat wordt je wel aangeraden als je tandwielen vervangt (dus ook voor tandwiel )
maar het hoeft niet persé

Je kan het zo laten, maar de kans dat je ketting eraf gaat is wel groter omdat het tandwiel nog scherpe puntjes heeft waar de ketting echt op ligt en niet zoals nu een beetje op elkaar afgesteld zijn (ligt er nu een beetje in de gebogen tandjes)

maar dit is mij ook maar verteld
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 07 apr 2006 09:23

Naar mijn weten maakt dit niks uit.
Ik heb laatst een nieuw tandwiel gekocht en van een vriend van me een ketting van een Yamaha DT'04 erop gezet.

Deze is dikker en sterker als tomos ketting maar ik heb er geen problemen mee.
Omhoog

Gekke
Tomosforummer
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 okt 2005 12:50
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Gekke » 07 apr 2006 14:50

Ik heb als ik goed begrepen hebt atw nr 31 of 33?

Elke kleinere tanwiel is dus 5 km harder..???

Dus als ik maat 24 neem is dat dan 3 x kleine tandwiel dus 3x5 = 15 km harder?
En maat 26 neem is dat dan 2 x kleiner dus 2x 5 = 1o km harder?

Ik denk dat ik dan 24 neem..
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 07 apr 2006 19:49

theoretisch gezien wel,

maar ik denk dat je dan tussen 10 en 15 km/h harder gaat
Afbeelding
Omhoog

Gekke
Tomosforummer
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 okt 2005 12:50
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Gekke » 07 apr 2006 20:14

oke...

Ik ga eff een andere tandwiel hale... Maar een kleine vraag erbij :D

Wat is beter een 15mm carb of een brommer 12/14 carb?..

bromkop
atw 24
carb???
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 07 apr 2006 20:18

ik denk dat je 14/12 bedoeld

maar dat zou ik zo niet weten, ik denk zelf de 14/12
Afbeelding
Omhoog

Gekke
Tomosforummer
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 okt 2005 12:50
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Gekke » 07 apr 2006 20:25

ik denk dat je 14/12 bedoeld

maar dat zou ik zo niet weten, ik denk zelf de 14/12
ja :oops:
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 07 apr 2006 20:32

1515 is natuurlijk beter want de benzine en luchdoorlaat is groter nl: 15 mm allebei
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 07 apr 2006 20:34

lol, leesfout haha (15 en 14 :lol: )

god weer een leesfout

edit: bedoel dus typfout
Afbeelding
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
69 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.