De vorige eigenaar heeft hem nog nooit laten overschakelen naar de 2e versnelling dus dat gaat wel goed komen
Hey, relaxt man en thxheey, ik sprak jou vandaag op youtube en je gaf me deze link
gaaf project man blijf hem zeker in de gaten houden![]()
laterss
Mja die koppeling zal zoiezo wel een probleem blijven, ik wil een alternatief vinden voor de koppeling in wat voor vorm dan ook, als hij maar langer mee gaat. Sneller hoeft van mij niet eens per sé. Heb die bewerkte koppeling van jou bij dat blokje gekregen, helemaal afgeragd uiteraardha dat is leuk, het oude blokje van mn broertje(1e eigenaar) heb ik opgebouwt en getuned, en als ie goed afgesteld is komt er ruim 12 pk uitowja nog een tip: als je nu zometeen na de 20e kapotte koppeling( wat altijd het geval is met hpi) het zat bent, laat dan een een plaat maken van messing voor op de rotor, want met alleen een rotor draait het blokje zo oneenparig dat je zeer snel door je koppeling heen bent, en met een zwaarder en iets groter plaatje op de rotor loopt het blokje veel netter en eenparig
bovendien is hij in de lage toeren sneller.
jim
Ondermijn je dan niet het principe van een HPI binnenrotorontsteking? Als je een binnenrotor gebruikt heb je immers minder traagheid en komt je blok sneller op toeren... als je er dan een messing plaat bij zet heb je juist weer meer traagheid. Je hebt wel het voordeel dat je je traagheid meer kan tweaken door het gebruik van zwaardere/lichtere messing plaat.ha dat is leuk, het oude blokje van mn broertje(1e eigenaar) heb ik opgebouwt en getuned, en als ie goed afgesteld is komt er ruim 12 pk uitowja nog een tip: als je nu zometeen na de 20e kapotte koppeling( wat altijd het geval is met hpi) het zat bent, laat dan een een plaat maken van messing voor op de rotor, want met alleen een rotor draait het blokje zo oneenparig dat je zeer snel door je koppeling heen bent, en met een zwaarder en iets groter plaatje op de rotor loopt het blokje veel netter en eenparig
bovendien is hij in de lage toeren sneller.
jim
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten