aan de binnenkant gaat een uitlaat meestal niet roesten doordat er verbrande olieresten in komen,
bedrijven verchromen wel degelijk oude uitlaten, en uitbranden is idd wat je moet doen voor de binnekant schoon te krijgen,dus verchromen kan dus wel degelijk,
Wij maken het aangeboden materiaal schoon en vetvrij, niet verfvrij of siliconenvrij. Daarna wordt het ontchroomd, de oude chroomlaag wordt middels een elektrolytisch proces verwijderd. De nikkellaag die eronder zit laten we in principe zitten. Verwijderen is mogelijk, maar dit brengt extra kosten met zich mee. Laat u hierover eerst door ons informeren.
Probleemgevallen: er zijn ook materialen die problemen geven bij het verchromen. Enkele voorbeelden hiervan zijn uitlaten van motoren en velgen. Het probleem met het verchromen van uitlaten zit hem voornamelijk in twee dingen: de uitlaat zit meestal vol roet en kool en dat is fataal voor een verchroombad. De roetdeeltjes laten los en gaan zweven in het verchroombad en zullen neerslaan op alle te verchromen producten. Het dichtmaken van de uitlaat is geen optie. Door het hoge soortelijk gewicht van het chroombad moet er veel extra gewicht in de uitlaat gestopt worden, waardoor de bewerking te groot wordt. U kunt de uitlaat zelf gaan uitbranden (100% schoon). Het velgen probleem komt doordat veel velgen kleine gaatjes in de omzette velgrand hebben waar vloeistof in kan kruipen dat na het chroomproces er weer uit loopt en zodoende het chroom weer aantast.