Goed, laatste tijd nog wat gedaan aan de brommer.
- Kabelboom vervangen, door een zelfgemaakte. Met dank aan deAvonden die nog een complete schakelaar had voor op het stuur.
- Het gereedschapbakje gerepareerd, er waren 2 brokken af gebroken.
- Olie vervangen uit het blok
- Zuiger en pakkingen vervangen en gelijk de cilinder goed schoon gemaakt en de in-en-uitlaat poort afgewerkt.
- De cilinder weer matzwart gemaakt in plaats van roestbruin
- Weer een normaal filter geplaatst.
- Benzine kraan vervangen door een origineel model en die niet lekt, en het gat van de tankdop opgeknapt, wat volgens mij ook de reden was dat de tankdop niet goed aansloot.
Foto's

:
Nieuwe kabelboom aan de voorkant, naderhand heb ik er nog wel van dat zwarte kabelbeschermer overal omheen gedaan

Aan de achterkant

En in het midden van het frame.
Het bakje, gerepareerd met een lijmpistool
Hoe de inlaat was, nog duidelijk te zien dat de cilinder gegoten is.

Na het glad maken en aan laten sluiten van het verhoogblokje (voor de carburateur) op de inlaatpoort.

Het verhoogblokje samen met één als aangepaste pakking, en één niet aangepaste pakking.

Uitlaatpoort schoon gemaakt met een schuurrolletje op de dremel.

De oude zuiger, met een nog al rare beschadiging

Een nieuwe en de oude zuiger naast elkaar, helaas bleek deze nieuwe zuiger 0,5mm te klein.

De cilinder van binnen, van buiten is de cilinder al zwart gespoten.

Zuigerveer passen in de cilinder. (slotspeling ligt tussen de 0,30mm en de 0,40mm)

Busje in het naaldlager, omdat het een krukas is voor pen 12 maar de zuiger alleen leverbaar was in pen 10.
Busje om de nieuwe luchtfilterslang aan te laten sluiten op de carburateur.
Alles weer gemonteerd.
Nieuwe versus oude benzinekraan

Hoe de aansluiting van de tankdop eruit zag, en hoe die er nu uit ziet. (Wel daarna de tank ff gespoeld)
Dat was het wel.
Pas ook nog nieuwe originele remblokken gevonden voor in de remklauw voor, dus die ga ik tegelijk met de remblokken achter ook vervangen