• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Silver Bullet

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
82 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
PeteR--
Tomosforummer

Berichtdoor PeteR-- » 03 jul 2005 17:13

Powerfilter past d8 ik niet als je je carb onder het frame hebt.. maar je kan het proberen om hem aan te passen.
tomos quadro, 70cc, technigas reverse,15carb+spruitstuk... wheely power.

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 05 jul 2005 20:57

Jawel hoor, deze past wel, die is speciaal gemaakt voor een SHA carburateur.

http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/16335.jpg

Even nog een kleine update, ik heb alle kappen eropzitten, alles electrisch is aangesloten, enkel het lampje van de kilometerteller is kapot, en ik wil nog een grootlichtverklikkerlampje monteren, ( Dus wie die nog heeft meldt zich), en het RIJDT BUITENGEWOON., gruwelijk trekkracht onderin, en een hoogtoerige top, dank aan Jool.

Deze week het voorspatbord nog afwerken, met mijn speciale ornament, en hij is Ready-to-go.

In de tussentijd ook nog effe verzekerd, want ik realiseerde me dat ik al een paar proefritten had gemaakt zonder verzekering.
Plaatje is onderweg, dus CROSSEN MET DIE HAP.

Foto's volgen zodra hij helemaal klaar is, ik hoop eind deze week, anders begin volgende.

Groeten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.

PeteR--
Tomosforummer

Berichtdoor PeteR-- » 06 jul 2005 16:34

flex zon powerfilter, mja ik heb er toch niks meer aan, k verkoop me brommer aant eind van de vakantie.
tomos quadro, 70cc, technigas reverse,15carb+spruitstuk... wheely power.

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 22 aug 2005 02:43

Ik heb nu al een paar weken op het ding rondgereden, en hij rijdt uitermate goed, alleen het voorspatbordje zit er door omstandigheden nog niet op.
Dus door plassen rijden is er nog niet bij, omdat dan gelijk mijn hele vizier onder het slijk zit.

De ketting heb ik al een keer moeten aanspannen, geen wonder, dit was een nieuwe, en moest zich nog zetten op nieuwe tandwielen, en ook heb ik er al een keer mee op mijn muil gelegen, dit door nog onbekende oorzaak.

Gelukkig reed ik niet hard ( Ik was aan het afremmen voor verkeerslichten), en opeens zag ik de straattegels van heel dichtbij.
Wonder boven wonder is het tosje onbeschadigd gebleven, op een voetsteunrubbertje na, alleen mijn jas en broek lagen flink in de kreukels, en ook heb ik een avondje moeilijk kunnen lopen, omdat ik het zadel in mijn knieholte heb gehad.

Vandeweek ga ik toch kijken dat ik dat spatbord kan afwerken, en dan gelijk door naar de fietsenmaker voor een schouwing. Het zal mij benieuwen, of hij als brommer of als snor gekeurd gaat worden, omdat er snor in het frame staat, maar het motorisch een brom is. Mocht het toch een snor worden, dan gaat hij in de verkoop, en ga ik een brom opknappen.

Na 1 september dus meer.

Groeten Marcel

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 22 aug 2005 17:22

als je een nieuw frame haalt moet je even oppassen dat hij niet is gejat. met de keuring in de vooruitzichten duiken er overal gejatte frames op.

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 23 aug 2005 00:04

weet ik, ik heb al een ander frame, dankzij Dombo nr 5, enne, die is niet gejat, heb ikke al gecheckt en is ook nog nieuwer type frame, van quadro, dus dat komt allemaal goed.

Mits die andere dus niet als brom gekeurd kan worden, anders heb ik straks een frame in de verkoop.

dombo
Tomosforummer

Berichtdoor dombo » 08 sep 2005 17:22

hoi Marcel

Wacht nog ff met een hele hoop te kopen ,je weet dat ik nog wat wielen en andere troep hebt ,misschien dat ik binnenkort opruiming houd !!
Ligt eraan hoe alles verloopt ,misschien ga de hele tomos wel weg
Je hoort nog van me
gr Paul
eindelijk een rooie gestrikt .......tomos bedoel ik é
foto link komt als ie opgeknapt is

freaky_Tomos
Diehard

Berichtdoor freaky_Tomos » 01 nov 2005 09:03

Ik heb nu al een paar weken op het ding rondgereden, en hij rijdt uitermate goed, alleen het voorspatbordje zit er door omstandigheden nog niet op.
Dus door plassen rijden is er nog niet bij, omdat dan gelijk mijn hele vizier onder het slijk zit.

De ketting heb ik al een keer moeten aanspannen, geen wonder, dit was een nieuwe, en moest zich nog zetten op nieuwe tandwielen, en ook heb ik er al een keer mee op mijn muil gelegen, dit door nog onbekende oorzaak.

Gelukkig reed ik niet hard ( Ik was aan het afremmen voor verkeerslichten), en opeens zag ik de straattegels van heel dichtbij.
Wonder boven wonder is het tosje onbeschadigd gebleven, op een voetsteunrubbertje na, alleen mijn jas en broek lagen flink in de kreukels, en ook heb ik een avondje moeilijk kunnen lopen, omdat ik het zadel in mijn knieholte heb gehad.

Vandeweek ga ik toch kijken dat ik dat spatbord kan afwerken, en dan gelijk door naar de fietsenmaker voor een schouwing. Het zal mij benieuwen, of hij als brommer of als snor gekeurd gaat worden, omdat er snor in het frame staat, maar het motorisch een brom is. Mocht het toch een snor worden, dan gaat hij in de verkoop, en ga ik een brom opknappen.

Na 1 september dus meer.

Groeten Marcel
dan hebie dik geluk gehad zag na al dat werl op je smoel gaan en niks aan je brommer. en jij voor de rest geen wonden aan overgehouden?? :wink:

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 18 nov 2005 23:56

Nog effe een update, ik heb van ellende een nieuwe achterband moeten monteren, oude ging ONDER HET RIJDEN steeds leeg, maar niet als ie stilstond, wazig verhaal maarja, ik heb tegelijkertijd mijn ketting maar een schakel ingekort, omdat deze te lang werd, en ook maar meteen uitgekookt, dus die kan er weer even tegen.

Ik heb al 525 km op het ding gereden zonder ook maar 1 keer iets merkwaardigs te hebben gehad, afgezien van de valpartij dan. Maar verder zelfs geen kapot lampje.

Om op de schouwing terug te komen, er is licht aan het eind van de tunnel. Ik heb opnieuw navraag gedaan bij de RDW en wat blijkt: Indien op een betreffende brommer of uitvoering daarvan een GELDIGE goedkeuring is afgegeven, en de brommer voldoet in alle aspecten aan de norm waarop deze goedkeuring is afgegeven, dan kost het inslaan van een nieuw goedkeuringstype ongeveer 52 euri, dus dat is wat anders dan de 200 waar ze het eerst over hadden, enkel moet ik even wat tandwielen en de oude carb er terug opschroeven voor de keuring. DUS later meer.

groeten Ikke.

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 19 nov 2005 12:50

das mooi!
dan hoef je ook niet meer alles overnieuw te doen...

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 19 nov 2005 12:51

inderdaat, misschien heb je dan alsnog je project maar dan als brom

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 19 nov 2005 12:58

maar betekend dit dus dat ik ook met mijn tomos S1 een typegoedkeuringsnummer kan aanvragen voor slechts 50 euries??
dan doe ik dat meteen....
laat me ff weten hoe het bij jou gaat.. wat de eisen zijn enzow..
ben benieuwd hoe streng ze zijn..
alvast bedankt :wink:

freaky_Tomos
Diehard

Berichtdoor freaky_Tomos » 19 nov 2005 21:11

Nog effe een update, ik heb van ellende een nieuwe achterband moeten monteren, oude ging ONDER HET RIJDEN steeds leeg, maar niet als ie stilstond, wazig verhaal maarja, ik heb tegelijkertijd mijn ketting maar een schakel ingekort, omdat deze te lang werd, en ook maar meteen uitgekookt dus die kan er weer even tegen.

Ik heb al 525 km op het ding gereden zonder ook maar 1 keer iets merkwaardigs te hebben gehad, afgezien van de valpartij dan. Maar verder zelfs geen kapot lampje.

Om op de schouwing terug te komen, er is licht aan het eind van de tunnel. Ik heb opnieuw navraag gedaan bij de RDW en wat blijkt: Indien op een betreffende brommer of uitvoering daarvan een GELDIGE goedkeuring is afgegeven, en de brommer voldoet in alle aspecten aan de norm waarop deze goedkeuring is afgegeven, dan kost het inslaan van een nieuw goedkeuringstype ongeveer 52 euri, dus dat is wat anders dan de 200 waar ze het eerst over hadden, enkel moet ik even wat tandwielen en de oude carb er terug opschroeven voor de keuring. DUS later meer.

groeten Ikke.

Wat bedoel je met uitgekookt ?? :oops:

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 19 nov 2005 21:27

je ketting uitkoken betekent niet meer dan gewoon de ketting in een bakje met kettingvet op een vuurtje.

dat kettingvet is speciaal vet wat voor dit doel is bedoelt. meestal zit dit in ee n blikje, wat je bij een brommer/motor boer kan kopen

freaky_Tomos
Diehard

Berichtdoor freaky_Tomos » 19 nov 2005 21:32

o aha en heet dit gewoon kettingvet of als ik naar die vent toega moet ik zeggen geef mij maar een potje ketting vet om te kolen :oops: :P

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 19 nov 2005 21:39

haha dat zou wel raar zijn :e

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 22 nov 2005 23:50

ja, zo is het, en niets anders, het is gewoon een blik kettingvet, wat bij normale kamertemperatuur hard is, maar als je het verwarmt vloeibaar wordt. Dit doe je gewoon op een gaskookplaat ofzo, laat het vet lekker op temperatuur komen zonder dat het gaat walmen, en dan Hoppekee.

Hier donder je de ketting in, gewoon voor een halfuurtje, en je ziet het vuil er zo uitlopen.

Hierdoor loopt er ook vet tussen de schakels en de busjes dus je ketting wordt beter gesmeerd, en het vet slaat er minder makkelijk af dan olie, waardoor ik mijn achterwiel minder vaak hoef te poetsen.

DAT JULLIE DAT NIET WISTEN :wink: :wink: :wink: :wink:

@ skoedies, hier kom ik nog even op terug, maar ik geloof dat de jouwe van VOOR 74 was, is het niet ?????

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 23 nov 2005 10:02

ik wist het wel, ik gelde de ketting van mijn kart er altijd in, werkt beter als teflon spray wat ik eerder gebruikte, en maakt niet je hele kart wit :lol:

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 23 nov 2005 19:11

van uitkoken wist ik wel maar hbe het eigenlijk nog nooit hoeven doen..
komt er dan ook zo'n ontzettende stinklucht vrij zodat ik dit beter op een apart toestelletje in de schuur kan doen of kan het gewoon in de keuken?? :P
en jah mijne komt uit 1973..
weet niet of dit nog iets uitmaakt?

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 23 nov 2005 20:38

ik heb der ook een in de schuur staan. me moeder word anders niet blij met me :p

Gesloten
  • Afdrukweergave
82 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar