Ik praat niet slim, ik vertel hem gewoon de waarheid. Ik zorg ervoor dat hij goed advies krijgt...Dude, het gaat hier om de maar aan de voorkant, daar vraagt hij om niet om jou slimme gepraat
Stoer, kijk is dwaas, als tomosjes uit de fabriek komen rollen hebben ze allemaal een 12mm spruitstuk. Zowel brommertjes als snorretjes. Daar zit een begrenzing op. Haal je die weg heb je dus een ontgrensd spruitje van 15mm.Ik praat niet slim, ik vertel hem gewoon de waarheid. Ik zorg ervoor dat hij goed advies krijgt...Dude, het gaat hier om de maar aan de voorkant, daar vraagt hij om niet om jou slimme gepraat
Als jij iets vraagt op het forum, wil je toch ook geen domme antwoorden krijgen die niet kloppen?
Voorbeeld: Een brom spruitstuk = ontgrensd snor spruitstuk.
En op het bromspruitstuk staat dat de doorsnede 12mm is. Dit is er door de fabriek opgezet en dat klopt dus.
En waarom zouden verschillende webshops aparte 15mm spruitstukken verkopen als een ontgrensd spruitstuk al 15mm is?
Het antwoord hierop is heel simpel, omdat een ontgrensd spuitstuk geen 15mm maar 12mm is.![]()
Ik dacht vroeger ook dat een ontgrensd spruitsuk 15mm was, omdat veel mensen op dit forum dat ook zeiden.
Als je me niet geloofd moet je gewoon zelf even kijken, dan leer je ook nog eens wat.
Ik ben alweer wat dichterbij het ratel probleem gekomen. Heb net weer de (rechter)carterkap eraf gehaald en naast m'n oude blok gelegd (zijn beide identiek, behalve dat m'n oude blok níet ratelt). Als ik nu bij de middelste as aan het grootste tandwiel draai, hoor ik bij het ratelende blok een ratel en bij m'n oude blok niet. Hier zal dus het probleem zitten. Heb de gehele vertanding al eens omgewisseld tussen beide, maar nog steeds blijft de ene ratelen en m'n oude blok niet. Aan de vertanding zal het dus niet liggen, maar iemand enig idee waar het dan in kan zitten?
EDIT: Nog een verschil; m'n oude (niet ratelende) blok is bij het grote tandwiel glad (zoals hier: http://wiki.tomosforum.nl/index.php/Bes ... paring.jpg), bij m'n ratelende blok is dat gekarteld.
Raar, ik heb hier thuis een spruitstuk liggen, origineel Tomos, en die is echt 15mm.Spruitstuk waar 12 mm op staat is in het schuine stuk wel 12 mm. Nagemeten.
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Alle offtopic is al verwijderd, en de vraag over het spruitstuk lijkt mij beantwoord.
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten