• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Kx tomos V2.0

Voor de echte coureurs onder ons!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
157 berichten
  • Pagina 5 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Volgende
910-sprinter
Pro Forummer
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 sep 2006 17:36
  • Citeer

Berichtdoor 910-sprinter » 22 jun 2009 16:49

nog weinig, ik heb m alleen ff op de *standaard gestart en nog met de oude uitlaat, moet zeggen dat er nu wel meer pit in zit, binnenkort maar even testen en dan de hgs pijp eronder, en weer testen.
Tomos KX 8,0sec, 104 km/h @ 150mtr
Omhoog


tomosslovenija
Pindabrein
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2009 23:37
  • Citeer

Berichtdoor tomosslovenija » 30 jun 2009 12:49

Hello/Hallo
English:
Greetings, my name is David, and I like your projects, I was wondering whether to get your Messenger (MSN) because I have a few questions regarding the KX project

NL:
Gegroet, mijn naam is David, en ik graag uw projecten, ik vroeg me af of je Messenger want ik heb enkele vragen over de KX-project

Groeten uit Slovenië David
Omhoog

Gebruikersavatar
Gam3m4st3r
Tomosforummer
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:39
Locatie: NIMMA
  • Citeer

Berichtdoor Gam3m4st3r » 30 jun 2009 15:18

hey man

strakke sprinter ziet er wel ziek uit zo ;)
Setup:
15/15 Carb
Alles Ontgrenst
60 CC DMP
44 millimeter kop
TWV 26/TWA 26
Techno estoriel
Ontsteking Brom!
Top Snelheid Rond De 70 Trekt Super Lekker!!
Omhoog

910-sprinter
Pro Forummer
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 sep 2006 17:36
  • Citeer

Berichtdoor 910-sprinter » 06 jul 2009 23:14

Vanmiddag even wezen testen met het nieuwe membraan en spruitstuk, in de powerband van de eerste versnelling had ik wiel spin, en meteen daarna liep de interne vertanding vrij en viel dus de aandrijving weg, dus morgen het blok maar even openmaken.. verder ben ik een andere uitlaat aan het maken en de hgs wordt vd week ook verlast om te testen. Voor genemuiden hoop ik toch echt dat het vermogen beter uitpakt.
Tomos KX 8,0sec, 104 km/h @ 150mtr
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 06 jul 2009 23:26

klinkt alsof er vermogen inzit jim :D
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
Kevin...
Tomosforummer
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 sep 2006 16:04
Locatie: Drunen [Nb]
  • Citeer

Berichtdoor Kevin... » 09 jul 2009 14:12

meer als in de jouwe wss ingmar :lol:
Afbeelding
Omhoog

Gietor
Vastgeroeste forummer
Berichten: 535
Lid geworden op: 24 aug 2008 17:32
  • Citeer

Berichtdoor Gietor » 09 jul 2009 14:53

hoe heb je randje zo netjes gepolijst ? gewoon staalborstel erover heen gehaald om hem kaal te krijgen? duurt anders zo ABNORMAAL lang..?
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 09 jul 2009 17:16

eerst stralen en dan gewoon polijsten denk?
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

910-sprinter
Pro Forummer
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 sep 2006 17:36
  • Citeer

Berichtdoor 910-sprinter » 09 jul 2009 17:42

jep eerst kaal stralen met het grofste straalzand dat er maar bestaat, zelfs dan duurt het nog lang, en daarna veel schuren en polijsten, ben trouwens nu bezig met de hgs uitlaat te verlassen, dus morgen weer testen :)
Tomos KX 8,0sec, 104 km/h @ 150mtr
Omhoog

Gebruikersavatar
Administrator
Pro Forummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 25 nov 2008 20:08
  • Citeer

Berichtdoor Administrator » 09 jul 2009 18:39

Zo'n KX 80 wil over het algemeen aardig reageren op membranen en inlaattrajecten. Bij ons scheelde het 3 pk over de gehele lijn. (verschil tussen v-force 3 en standaard membraan.)

Wel leuk dat een standaard membraan veel beter presteerd ghehe.
Ad-min-i-strat-or
Omhoog

Gebruikersavatar
derk jan
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2008 15:50
Locatie: Aduard
Contacteer:
Contacteer derk jan
Website
  • Citeer

Berichtdoor derk jan » 09 jul 2009 19:28

Ik heb net deze binnengekregen.
Afbeelding

En heb trouwens toch ook maar een kx uitlaat opgescharreld. Een oude Spes wel te verstaan. Maar tering wat een knots van een pijp is het. Net een ballon. Heb nog niets getest omdat ik nog steeds niet de toeren heb gevonden. Alles blijft hangen op 12.300 aan toeren. Zal wel niet de uitlaat zijn maar wat anders.

Ben erg benieuwd wat die van jou gaat doen met de KX uitlaat. (ik had wat problemen met ombouwen. Is niet echt een leuke uitlaat om pas te maken..)
www.ovcsprintteam.nl #7
Omhoog

910-sprinter
Pro Forummer
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 sep 2006 17:36
  • Citeer

Berichtdoor 910-sprinter » 10 jul 2009 11:59

haha ja daar ben ik het wel mee eens derkjan, het is idd een lastige zaak om het een beetje fatsoenlijk pas te maken, maar hij hangt eronder. Ben wel benieuwd wat het gaat doen. Enne dat is natuurlijk ook een pracht membraan wat je daar hebt :D Zal dat veel verschillen tov een V-force?
Tomos KX 8,0sec, 104 km/h @ 150mtr
Omhoog

Gebruikersavatar
derk jan
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2008 15:50
Locatie: Aduard
Contacteer:
Contacteer derk jan
Website
  • Citeer

Berichtdoor derk jan » 10 jul 2009 13:25

Zal wel wat verschil in zitten denk ik. De V-force is een 8 klepper en ik denk dat die onderin wat meer porrie geeft.
De VHM is een 4 klepper en zal wat meer in het middengebied werken? Tenminste zo vermoed ik.

Met de uitlaat heb jij wat meer geluk denk ik. De cilinder staat op een Tomos wat omhoog. Op de Puch staat het horizontaal wat er voor zorgt dat je eigenlijks te weinig ruimte er onder hebt. Gelukkig had ik nog een redelijk overeenkomende voorbocht liggen. Nu kwam ik dan toch redelijk onder het blok vandaan.
www.ovcsprintteam.nl #7
Omhoog

910-sprinter
Pro Forummer
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 sep 2006 17:36
  • Citeer

Berichtdoor 910-sprinter » 10 jul 2009 14:06

dat is iid wel een voordeel dat mn cilinder onder een hoek staat. Maar jij had toch laatst het probleem dat je powervalve open stond? toen wou hij ook geen toeren maken toch?
Tomos KX 8,0sec, 104 km/h @ 150mtr
Omhoog

Gebruikersavatar
derk jan
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2008 15:50
Locatie: Aduard
Contacteer:
Contacteer derk jan
Website
  • Citeer

Berichtdoor derk jan » 10 jul 2009 14:19

Haha,ja nou dat zat zo.
Ik heb hier ook een uitlaat liggen die ontworpen is voor een 2fast cilinder. Die had ik er onder gezet omdat de eerste zelf ontworpen uitlaat niet genoeg toeren maakte. Nu wou die 2fast uitlaat zeer slecht lopen. Dus ik dacht als ik de powervalve open zet word de timing wat hoger en mischien werkt de uitlaat dan wat beter. Nou niet dus. Nog steeds erg slecht lopen.
Onderhand was het al wel vrijdag voor de sprint. Heb dus de eerste uitlaat 2.5cm ingekort in de belly en die er op gezet voor de sprint zonder te testen. Nou ben ik toen dus vergeten om de powervalve terug te zetten. Daar is de hele uitlaat niet op ontworpen om met die hoge timing te werken. Dus heb daar iets mee verloren.
Maar ja onderhand nog steeds niet gevonden wat het belemmert in toeren draaien. Met alle uitlaten die ik zo onderhand heb liggen is het maximaal 12.300,maar dan ook echt met elke uitlaat. Dus er is iets anders. Ben nu aan het testen met de ontsteking. (Ignitech,dus programeerbaar)
www.ovcsprintteam.nl #7
Omhoog

910-sprinter
Pro Forummer
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 sep 2006 17:36
  • Citeer

Berichtdoor 910-sprinter » 10 jul 2009 17:09

dus het zou kunnen dat de curve verkeerd is, maar hoop idd dat je het toeren probleem kan vinden, moet toch 14000 kunnen draaien zonder probleem. Ben nu aan het wachten op de andere ontsteking, heb laatst mn eigen kapot gereden. Vanavond even test rijden met de hgs pijp.
Tomos KX 8,0sec, 104 km/h @ 150mtr
Omhoog

Gebruikersavatar
derk jan
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2008 15:50
Locatie: Aduard
Contacteer:
Contacteer derk jan
Website
  • Citeer

Berichtdoor derk jan » 10 jul 2009 17:14

Met de curve ga ik inderdaad even klooien.
Laat wel even weten wat het doet met de HGS. Als ik de mijne zo bekijk denk ik dat ze te "dik" zijn. Te veel volume.
Maar goed er zijn meer factoren die meespelen.
www.ovcsprintteam.nl #7
Omhoog

Gebruikersavatar
Administrator
Pro Forummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 25 nov 2008 20:08
  • Citeer

Berichtdoor Administrator » 10 jul 2009 18:33

Test ook eens een Yamaha YZ 80 pijp, gewoon voor het verschil. Bij onze 2 KX 80 puchjes pakte dit beter uit dan elke andere pijp.... (zowel de standaard kx 80 pijp als ktm sx 85 als HGS pijp etc.) Wel moet er wat gespeeld worden met de lengte van de bocht.
Ad-min-i-strat-or
Omhoog

Gebruikersavatar
derk jan
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2008 15:50
Locatie: Aduard
Contacteer:
Contacteer derk jan
Website
  • Citeer

Berichtdoor derk jan » 10 jul 2009 19:48

Ooh is dat zo?
Ik weet nog een yz80 uitlaat van het fabrieksteam te liggen voor weinig.
Toch eens even praten met de mannen dan..
www.ovcsprintteam.nl #7
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 10 jul 2009 20:06

Ik heb iets vernomen over 100km/h binnen 6,2 seconden ofzo :twisted: ?
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
157 berichten
  • Pagina 5 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Volgende

Terug naar “Sprinters/racers”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.