Pagina 1 van 2
HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 15:55
door Flamimom
Mijn BiTurbo uitlaat sluit (volgens mij

) goed aan op mn tomos maar hij blijft een geluid maken alsof er geen uitlaat op zit

wat moet ik doen? wat doe ik fout?
dankjewel

Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 15:57
door Jan de Lasser
Mijn BiTurbo uitlaat sluit (volgens mij

) goed aan op mn tomos maar hij blijft een geluid maken alsof er geen uitlaat op zit

wat moet ik doen? wat doe ik fout?
dankjewel

heb je wel een pakking gebruikt?
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:02
door Flamimom
ja

Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:08
door Flamimom
wat moet ik doen? als ik met google zoek krijg ik weinig nuttigs, er staat wel ergens dat ik 2 pakkingen moet gebruiken

is dit waar?
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:17
door Flamimom
(bump) HELP????
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:20
door Ricker
Je verwacht toch niet dat iedereen elke minuut van de dag geholpen wordt hoop ik?
Als je tomos aanstaat probeer dan je uitlaat dicht te houden aan de achterkant, als ie niet uitgaat zit er een lek, ook natuurlijk als er rook van je flens komt.
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:23
door Ricker
Heb je al getest????
???
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:27
door Flamimom
mijn uitlaat zit erop, en hij gaat ook gewoon uit...... maar hij maakt een klote herrie alsof hij niet goed aansluit

Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:43
door Jan de Lasser
mijn uitlaat zit erop, en hij gaat ook gewoon uit...... maar hij maakt een klote herrie alsof hij niet goed aansluit

boutjes zijn wel aangedraaid neem ik aan?
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:45
door Enzyme88
Kijk of je tapeinden nog goed zijn.
Heb je al getest????
???

Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:47
door Flamimom
tapeinden?

deze term hoor ik best vaak... waar zitten deze en hoe kan ik zien of deze nog goed zijn? de grap is dat dit probleem begon toen ik mn oude uitlaat eraf haalde... eerst was er niets aan de hand en nu wel

(ik heb geen technisch inzicht... dat is al vastgesteld in een vorig topic

)
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:50
door Jan de Lasser
tapeinden?

deze term hoor ik best vaak... waar zitten deze en hoe kan ik zien of deze nog goed zijn? de grap is dat dit probleem begon toen ik mn oude uitlaat eraf haalde... eerst was er niets aan de hand en nu wel

(ik heb geen technisch inzicht... dat is al vastgesteld in een vorig topic

)
TAPEINDEN,die dingen waar je het moertje (dat 6 kiantige ding met dat gat erin) op draait.
Zitten aan beide kanten van je UITLAATPOORT, dat gat waar je die uitlaat voor monteert

Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:51
door Enzyme88
tapeinden?

deze term hoor ik best vaak... waar zitten deze en hoe kan ik zien of deze nog goed zijn? de grap is dat dit probleem begon toen ik mn oude uitlaat eraf haalde... eerst was er niets aan de hand en nu wel

(ik heb geen technisch inzicht... dat is al vastgesteld in een vorig topic

)
TAPEINDEN,die dingen waar je het moertje (dat 6 kiantige ding met dat gat erin) op draait.
Zitten aan beide kanten van je UITLAATPOORT, dat gat waar je die uitlaat voor monteert


Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:55
door Flamimom
Ok........ als we nou es beginnen bij het begin... Heeft iemand een makkelijke goede uitleg hoe je een uitlaat monteert op een tomos standaard snor? Is het gewoon 1 boutje bij de ophanging en 2 bij je cilinder? of is dat juist wat ik fout doe

?
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 16:57
door Jan de Lasser
als je die knalpuup nou gewoon zonder pakking of bouten voor die uitlaatpoort houdt, zit dat plaatje met die 3 gaatjes dan vlak tegen je cilinder?
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 17:01
door Flamimom
plaatje met 3 gaatjes?
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 17:03
door Dr.Tomos
een biturbo maakt gewoon al pokkeherrie.
je zegt dat hij uitgaat als je de uitlaat dichthoud dat betekend dat hij wel gasdicht is.
ik hang altijd eerst voorzichtig de uitlaat aan de cilinder met die twee boutjes en dan kijk ik of hij mooi uitkomt bij de zijophanging aan het frame en dan maak ik die als laatste vast.
niet alle imitatie uitlaatjes passen goed dus soms boor ik extra gaatjes.
als ik een originele pijp monteer dan hang ik hem altijd eerst lossjes aan de zijophanging en dan maak ik hem bij de cilinder vast maar bij sport uitlaatjes doe ik dit dus omgekeerd omdat die gaten niet altijd uikomen en dan krijg je makkelijk lekkage als je die eerst aan de zijkant vastdraaid..
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 17:10
door Flamimom
ik zie net dat als ik mn pakking bij mn oude uitlaat hou dat de uitlaat dan een beetje groter is... bij mn biturbo is de pakking juist groter

kan dit het probleem zijn??
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 17:14
door Ricker
Nee.. hiervoor deed ie t toch wel goed? Controlleer nog is duidelijk of ie werkelijk uitvalt als je de achterkant verstopt.
Re: HELP!
Geplaatst: 10 jun 2010 17:37
door Flamimom
laat maar... na veel tijd eindelijk erop kunnen krijgen... is het geluid echt gewoon helemaal kut... dat word dus gewoon een standaard snel uitlaat kopen ofzo......