Tomos revival sneller laten lopen
Geplaatst: 07 aug 2011 17:22
Hey
ik ben redelijk nieuw in de brommers, ik heb laatst een tomos revival gekocht. Vooral om het model, het is een snor uitvoering.
een aantal dingen heb ik al gedaan:
15/15 dellorto carb
snelle 50 cc cilinder met bromkop van puch
bromzuiger
ontsteking op bromstand
uitlaat is een techno en dan die sigaar ( enkele chromen pijp) ik wil de zwarte snellere uitvoering halen met 26 mm bocht
voor tandwiel 26 origineel
achtertandwiel 31 dmp
de spriere is de originele die in de carb zat maat geen idee
luchtfilter is standaard
de problemen die ik heb:
- afstellen carb, loopt nu redelijk snel stationair als ik dit terugdraai valt hij uit, op moment dat ik optrek heeft hij erg weinig power,. en na schakelen naar 2e versnelling valt ie soms helemaal dood dan moet ik gas terug nemen en langzaam opendraaien
- topsnelheid 42 km/u
- in zijn geheel erg weinig trekkracht, als ik een heuvel oprij moet ik bijna gaan duwen
waar ik nu zelf aan zit te denken is het hele blok opnieuw op te bouwen en dan een airsal snelle 50 of 65 met brom of hd kop, de uitlaat die ik hier boven ook al benoemde. zijn er verder nog ideeen??
ik wil dat ie ongeveer 60 loopt en goed wegtrekt dus niet dat de fietser achter je bij het stoplicht zich ergeren haha, en dat er beetje power inzit
ik ben redelijk nieuw in de brommers, ik heb laatst een tomos revival gekocht. Vooral om het model, het is een snor uitvoering.
een aantal dingen heb ik al gedaan:
15/15 dellorto carb
snelle 50 cc cilinder met bromkop van puch
bromzuiger
ontsteking op bromstand
uitlaat is een techno en dan die sigaar ( enkele chromen pijp) ik wil de zwarte snellere uitvoering halen met 26 mm bocht
voor tandwiel 26 origineel
achtertandwiel 31 dmp
de spriere is de originele die in de carb zat maat geen idee
luchtfilter is standaard
de problemen die ik heb:
- afstellen carb, loopt nu redelijk snel stationair als ik dit terugdraai valt hij uit, op moment dat ik optrek heeft hij erg weinig power,. en na schakelen naar 2e versnelling valt ie soms helemaal dood dan moet ik gas terug nemen en langzaam opendraaien
- topsnelheid 42 km/u
- in zijn geheel erg weinig trekkracht, als ik een heuvel oprij moet ik bijna gaan duwen
waar ik nu zelf aan zit te denken is het hele blok opnieuw op te bouwen en dan een airsal snelle 50 of 65 met brom of hd kop, de uitlaat die ik hier boven ook al benoemde. zijn er verder nog ideeen??
ik wil dat ie ongeveer 60 loopt en goed wegtrekt dus niet dat de fietser achter je bij het stoplicht zich ergeren haha, en dat er beetje power inzit